Programa Activa't

Activa’t és un programa adreçat als alumnes de 2n d’ESO creat i desenvolupat al departament d’Educació Física.

Cada any hi participa un grup de 12 estudiants per curs, i té dos objectius principals: promoure la pràctica de l’activitat física de manera regular i oferir conceptes de nutrició i alimentació per fomentar els bons hàbits nutricionals.

El projecte es du a terme com una matèria optativa.

A 2n d’ESO es realitzen dues sessions, una d’hàbits alimentaris al primer quadrimestre i fitness al segon quadrimestre, i una segona de natació.

DINAR SALUDABLE

DINAR SALUDABLE COM A CLOENDA DE LA PARTICIPACIÓ DELS CICLES FORMATIUS DE DIETÈTICA AL PROJECTE Activa’T

El passat dijous 5 de març els alumnes de cicles formatius de grau superior de dietètica de l’INS Cal•lípolis van finalitzar la seva participació i aportació directa al projecte Activa’T del nostre centre.

L'alumnat de cicles, durant gairebé cada dijous des de principi de curs, ha plantejat jocs, tallers de cuina, xerrades, concursos i balls per tal d'aprendre molts conceptes de com ha de ser una alimentació saludable per estar sans i forts. Però, i sobretot, ha creat una dinàmica molt positiva entre l'alumnat de l'Activa't.

El comiat, com no podia ser d’una altra forma, va ser espectacular. Un dinar amb pares i mares, alumnat i el professorat, preparat fins a l'últim detall, tot plegat, pels alumnes dels cicles.

Des del departament d'educació física de l'INS Collblanc, coordinadors del projecte, volem agrair un cop més aquesta bona sintonia amb el cicle formatiu de dietètica de l'INS Cal•lípolis i desitjar que aquesta experiència magnífica tingui continuïtat.

SORTIDA DELS ALUMNES DEL PROJECTE Activa’T A L’INSTITUT CAL•LÍPOLIS

El passat dijous dia 19 de febrer, els dotze alumnes que integren el projecte Activa’t del nostre centre van anar a fer la “Gimcana del món” organitzada pels alumnes del cicle formatiu de grau superior de dietètica de l’Institut Cal·lípolis de Tarragona. Un cop finalitzada la gimcana, els alumnes dels cicles formatius de grau superior d’animació d’activitats físiques i esportives del mateix centre els van organitzar una sessió d’activitat física amb raquetes.

A la "Gimcana del món" van passar per diverses proves on aprenien diferents trets identificatius  de les cultures gastronòmiques del món; així van passar per Grècia, on esferificaven iogurt  grec; per la Xina, on aprenien quina era la seva dieta principal i com es menja amb palets; per Brasil, on feien diferents combinacions de sucs de fruites; per Mèxic, on feien “ fajitas” saludables; per França, on sel’s explicava el món del vi; per Amèrica, on van fer un tòtem amb la piràmide nutricional; per Egipte, on van estudiar els llegums; per Etiòpia, on feien molt d’esport; per Itàlia, on  van fer raviolis casolans; i per Austràlia, on van treballar la seva dieta.

Després d’un bon esmorzar, fet pels alumnes dels cicles formatius de  dietètica... a fer  esport!!!!! Una organització acurada de jocs i esports amb raqueta per parts dels alumnes dels cicles d’animació d’activitats físiques i esportives.

Programa Activa't

El passat dijous dia 15 de gener, els alumnes de l'institut Collblanc participants del programa Activa't van realitzar una activitat relacionada amb la dieta saludable juntament amb els alumnes de 2n curs del cicle superior de dietètica de l'institut Cal•lípolis de Tarragona.

L'activitat tenia com a objectiu demostrar que podem elaborar plats que solem menjar als restaurants "fast food" de manera casolana i amb ingredients saludables, com ara la pizza.

Programa Activa't

El passat 18 de desembre els alumnes del grau superior de Dietètica de l’Institut Cal•lípolis van anar a l’institut Collblanc a fer una activitat de la matèria optativa Activa’t als alumnes de 2n d’ESO.

L’objectiu de l’activitat era que els joves aprenguessin quins són els productes de proximitat del nostre territori i quines fruites i hortalisses es cultiven segons les èpoques de l’any.

L’activitat era un concurs amb quatre proves i una ronda de preguntes finals. Si superaven les proves s’anava sumant punts als equips. Aquestes proves eren quatre, com que eren dates nadalenques cada grup tenia un nom dels tres Reis d’Orient i un altre de Caga Tió.

Projecte Activa't

El passat dijous dia 6 de novembre, els alumnes de l’institut Collblanc del programa Activa’t amb la col•laboració dels alumnes de 2on del Grau Superior de Dietètica de l’Institut Cal•lípolis de Tarragona, han realitzat l’activitat: “Master Xef, prepara el teu Àpat!” per tal de conscienciar-los de la importància de dur una dieta equilibrada i un estil de vida actiu.

Els membres del programa han participat en un joc dinàmic que combinava l’activitat física i coneixements sobre l’alimentació

Totes les famílies dels alumnes dels centre que tinguin dubtes o vulguin algun tipus d'ajut per a millorar l'alimentació de la família, poden fer consultes en aquest email.

alimentaciocalipolis@gmail.com

Departament d’educació Física