Batxillerat

• Què es pot estudiar al nostre centre?

Hi ha dos modalitats de batxillerat: humanitats i ciències socials, i ciències i tecnologia.
  • Descripció

El batxillerat és l'etapa que es cursa normalment entre els 16 i els 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat. És un cicle format per dos cursos de trenta hores lectives setmanals.

Es pot escollir entre les dos modalitats de batxillerat que el centre oferta: humanitats i ciències socials, i ciències i tecnologia.

La modalitat que es tria el primer any es manté, en principi, durant els dos cursos del cicle; si es vol canviar en finalitzar el primer curs, el centre ha d'assegurar que almenys es cursin tres matèries de la nova modalitat a segon curs i que, en acabar l'etapa, s'hagin superat almenys quatre matèries de la nova modalitat.

• Materies Comunes:

Materies de Modalitat:

1r Batxillerat

2n Batxillerat

Vies accés

Per accedir al batxillerat cal tenir algun dels títols següents:

* Graduat o graduada en educació secundària obligatòria,
    * Tècnic o tècnica d’un cicle formatiu de grau mitjà o tècnic superior o tècnica superior d’un cicle formatiu de grau superior (en aquests casos es pot demanar la convalidació de matèries optatives i del treball de recerca).
  • Preinscripció i matrícula

Per cursar aquest ensenyament cal formalitzar la preinscripció i la matrícula d'acord amb els criteris fixats pel Departament d'Ensenyament.
  • Continuïtat

Amb el títol de batxiller o batxillera es pot accedir:

* A la universitat (un cop aprovades les proves d'accés),
    * A un cicle formatiu de grau superior de formació professional específica o d'arts plàstiques i disseny (si hi ha més demanda que oferta, per accedir a determinats cicles té prioritat l'alumnat que ha cursat una modalitat de batxillerat determinada),
    * A un cicle formatiu de grau superir d’ensenyaments esportius, si es tenen els requisits d’accés (si hi ha més demanda que oferta, per accedir a determinats cicles té prioritat l'alumnat que ha cursat una modalitat de batxillerat determinada),
    * Als ensenyaments superiors artístics (un cop superada una prova específica d'accés) i
    * Al món laboral.