MEDALLA

" Màrius Torres"

Divendres, dia 18 de març de 2011, va ser concedida la IX medalla Institut Màrius Torres al sr. Josep Borrell Fontelles, que va fer el batxillerat superior al nostre centre.

Va obrir l’acte un preludi musical a càrrec de Dídac Ledesma al violoncel. La presentació de la directora del centre, Celia Calvo, va donar pas als parlaments dels alumnes i dels presidents de les associacions de l’institut, l’Ampa i Antics alumnes. El sr. Alcalde, Àngel Ros, va presentar el sr. Borrell explicant la seva trajectòria, que és llarga i intensa.

Després de rebre la medalla, que va dedicar -emocionat- a la seva mare, el sr. Borrell va fer el seu parlament.

Va interessar el públic amb els records dels seus primers passos per l’institut. Algunes anècdotes van fer riure tothom i molts dels assistents recordaren els mateixos professors que ell anava evocant. Poc a poc, va anar encomanant la seva alegria pel fet d’haver rebut aquesta medalla. Es va dirigir als alumnes per insistir en la importància de l’educació i la formació , i als polítics, per “recordar-los” que l’ensenyament no és uns despesa sinó una inversió.

En acabar, la música de Joan Ramon Salamó va donar pas als últims parlaments de la vetllada. Aquesta vegada va ser el torn del sr. Rector de la Universitat de Lleida i el sr. Director dels serveis territorials d’Educació.

Va cloure l’acte una altra actuació musical al piano, a quatre mans, a càrrec de Marta Gort i J. Ramon Salamó. Joaquim Mesalles va dirigir el petit Cor per cantar la Cançó del Raier i el Gaudeamus Igitur, cantat per tots els assistents.