Adreça i plànol
Música i videoclips

Taller de tecnologia
Universitat de Barcelona, novembre 2008

Taller d'electrònica a la Universitat de Barcelona.

El passat 5 de novembre de 2008, els alumnes Javier Jiménez i Toni Cantero de segon de batxillerat tecnològic de l'IES Vescomtat de Cabrera, acompanyats de la professora Agnès Oliver, assistiren a uns tallers organitzats pel Departament d'Electrònica de la Universitat de Barcelona. Aquests tallers són un projecte iniciat per la UB per apropar els estudiants al coneixement del paper jugat per l'electrònica en el desenvolupament tecnològic de la societat actual.

L'estudi de les característiques electròniques d'objectes d'ús quotidià per als joves, la utilització de recursos habituals en laboratoris de recerca + desenvolupament + innovació (R+D+I) i unes activitats fortament interactives estan orientats a fomentar el seu l'interès per la ciència i la tecnologia. Es proposaven 3 tallers diferents:

Taller 1 - Tecnologia i sostenibilitat energètica

L'objectiu d'aquest taller és, per una part, conèixer l'evolució de la tecnologia electrònica des del circuits amb components discrets fins al circuits integrats realitzats amb tecnologia microelectrònica, i per una altra mostrar les característiques i requeriments d'energia d'objectes d'ús quotidià (mòbil) i les possibilitats d'utilització de fonts d'energia alternatives pel seu funcionament.

Taller 2 - El món del mòbil

Està orientat a la divulgació del principis de funcionament del mòbil identificant els diferents circuits integrats de que consta, les funcions de cada circuit que permeten la transformació de sons en senyal electrònic, el seu processat, transmissió i recepció.

Taller 3 - Els sentits de l'automòbil

Taller està orientat a la divulgació del paper cada vegada més present de l'electrònica en els automòbils aprofundint en el coneixement dels principis bàsics de diferents tipus de sensors utilitzats a la indústria de l'automòbil, manipulant circuits de control i utilitzant eines de software pel control.

Varem assistir a aquest últim, i hem de dir que l'experiència va ser molt positiva i enriquidora. El taller començava a dos quarts de deu del matí, ens presentaren els tallers i l'objectiu dels mateixos, després ens dividiren en grups i ens acompanyaran fins al taller on els alumnes van realitzar dues pràctiques, en la primera, a partir d'un dossier d'auto-aprenentatge, aprengueren a programar un robot, i en la segona part, realitzaren unes pràctiques sobre com els canvis de llum, d'energia mecànica, de so, entre altres factors, es poden controlar els sistemes automàtics de control en un automòbil. Així varen poder veure perquè un "airbag" es posa en funcionament amb un cop brusc i molt fort, mentre que no es dispara en unes altres condicions.

Agnès Oliver, professora de Tecnologia

IES Vescomtat de Cabrera · Hostalric