logo índex inclusió
Tamany text normal Tamany text gran Tamany text més gran
4part. Fulls de resum i qüestionaris 4part. Fulls de resum i qüestionaris
Anar a inici Botó per imprimir Botó per visualitzar pdf Anar a ajuda Sortir Anar a 1a part Anar a 2a part Anar a 3a part Anar a 5a part
Prioritats per a la millora – full de resum · Qüestionari d’indicadors · Qüestionari d’indicadors adaptats a l’alumnat i a les famílies · Qüestionari de la meva escola de primària · Qüestionari del meu institut · Qüestionari per a famílies de secundària
Qüestionari d’Indicadors

Qüestionari 1

Si us plau, senyaleu a quin(s) grup(s) dels que s'indiquen a continuació pertanyeu:
Professorat Professorat de suport Altres professionals del centre
Alumnat Pares i mares (tutors/es) Consell Escolar


  Totalment d'acord
  D'acord fins a cert punt
Si us plau, marqueu amb una creu el quadre que millor representi la vostra opinió.
  En desacord
  Necessito més
  informació
Dimensió A. Crear CULTURES inclusives
A.1.1. Tothom se sent acollit.
A.1.2. Els alumnes s'ajuden els uns als altres.
A.1.3. Els professors col·laboren entre ells.
A.1.4. El professorat i els alumnes es tracten mútuament amb respecte.
A.1.5. Hi ha col·laboració entre el professorat i les famílies.
A.1.6. El professorat i els membres del Consell Escolar treballen conjuntament.
A.1.7. Totes les institucions de la comunitat local estan implicades en el centre.
A.2.1. Les expectatives són altes per a tots els alumnes.
A.2.2. La comunitat educativa comparteix els valors de l'educació inclusiva.
A.2.3. Tots els alumnes són igualment valorats.
A.2.4. El professorat i l'alumnat són tractats com a persones, independentment del seu rol.
A.2.5. El professorat intenta eliminar totes les barreres a l'aprenentatge i a la participació en el centre.
A.2.6. El centre s'esforça per reduir qualsevol forma de discriminació.
Dimensió B. Generar POLÍTIQUES inclusives
B.1.1. Els nomenaments i les promocions del professorat són justos.
B.1.2. S'ajuda el professorat nou a integrar-se al centre.
B.1.3. El centre intenta admetre tot l'alumnat de la seva localitat.
B.1.4. Les instal·lacions del centre són accessibles a tothom.
B.1.5. S'ajuda l'alumnat nou a integrar-se al centre.
B.1.6. El centre fa els agrupaments de l'alumnat de manera que tothom se senti valorat.
B.2.1. Es coordinen totes les formes de suport.
B.2.2. Les activitats de formació ajuden el professorat a atendre la diversitat de l'alumnat.
B.2.3. Les polítiques sobre les necessitats educatives especials afavoreixen la inclusió.
B.2.4. El suport psicopedagògic s'utilitza per reduir les barreres a l'aprenentatge i a la participació de tot l'alumnat.
B.2.5. El suport que es dóna als alumnes d'incorporació tardana, que no coneixen el català, es coordina amb altres suports pedagògics.
B.2.6. Els programes d'orientació educativa i de suport a problemes de conducta es vinculen al currículum i a les mesures de suport a l'aprenentatge.
B.2.7. Es redueixen les expulsions per indisciplina.
B.2.8. Es redueix l'absentisme escolar.
B.2.9. Es redueix la intimidació.
Dimensió C. Desenvolupar PRÀCTIQUES inclusives
C.1.1. Es programa pensant que tot l'alumnat aprengui.
C.1.2. Les classes promouen la participació de tot l'alumnat.
C.1.3. El treball a classe promou una comprensió més gran de la diferència.
C.1.4. L'alumnat s'implica activament en el seu propi aprenentatge.
C.1.5. Els alumnes aprenen col·laborativament.
C.1.6. L'avaluació fomenta el progrés i l'èxit de tot l'alumnat.
C.1.7. La disciplina de l'aula es basa en el respecte mutu.
C.1.8. El professorat utilitza la docència compartida.
C.1.9. El professorat de suport es preocupa de facilitar l'aprenentatge i la participació de tot l'alumnat.
C.1.10. Els deures contribueixen a l'aprenentatge de tot l'alumnat.
C.1.11. L'alumnat pot participar en activitats extraescolars.
C.2.1. Les diferències entre els alumnes es fan servir com un recurs per a l'ensenyament i l'aprenentatge.
C.2.2. L'experiència del professorat s'aprofita plenament.
C.2.3. El professorat desenvolupa recursos per donar suport a l'aprenentatge i a la participació.
C.2.4. Es coneixen i s'aprofiten els recursos de la comunitat.
C.2.5. Els recursos del centre es distribueixen equitativament per donar suport a la inclusió.



Prioritats que cal desenvolupar:

1. ___________________________________________________________________
2. ___________________________________________________________________
3. ___________________________________________________________________
4. ___________________________________________________________________
5. ___________________________________________________________________



pujar
Index for inclusion © World copyright CSIE Ltd 2002 - ISBN: 84-88795-80-7