ACTIVITATS A L'AULA

El CdA del Bages s’ofereix a portar als centres de la comarca algunes activitats d'experimentació donant suport d’aquesta manera al treball de ciències. Un membre de l'equip del Camp vindrà a treballar a l'aula, comptant amb la col·laboració dels mestres.

Aquesta modalitat de treball començarà amb un treball previ, que té la funció de despertar la curiositat dels alumnes, animar-los a reflexionar sobre el tema que tractarem, iniciar una investigació... Quan vinguem, portarem tot el material necessari, dirigirem l'activitat i establirem un seguiment posterior. El treball el farem amb un grup classe.

El procés d'inscripció cal fer-lo des de la pàgina general dels Camps d'Aprenentatge, com per a totes les activitats. Les activitats a l'aula que oferim per al curs 2005-2006 són les següents:

Les plantes ràpides

Es tracta de preparar un conreu amb un banc de llums que permet veure el cicle complet d'unes plantes a la mateixa aula, aproximadament en un mes. Clicant aquí en trobareu informació.

Aquest kit el podeu obtenir per al seu ús autònom mitjançant el nostre servei de préstec.

La maleta de la sal

Es tracta d'activitats basades en la sal de cuina i que són una adaptació per a primària de les que vam publicar al dossier "Cardona i la sal" fa uns anys. És un treball que es pot fer a la mateixa aula de classe, però utilitzant materials de laboratori "de veritat". Clicant aquí en trobareu informació.

La contaminació de l'aigua subterrània de Vallfrondosa.

Hem adaptat per a 6è de primària i per a un matí de treball un dels mòduls del programa APQUA més coneguts. Consisteix en un treball de simulació en el que els alumnes investiguen un cas de contaminació d'aigües subterrànies. Clicant aquí en trobareu informació.. Si voleu conèixer el programa APQUA, podeu consultar-ho a la seva pàgina.

Per als centres que no coneguin el programa APQUA seria una bona manera d’introduir-s’hi. Aquest mòdul i altres del programa els podeu obtenir per al seu ús autònom mitjançant el nostre servei de préstec.

Cada residu al seu lloc

És un taller per aprendre a fer una recollida selectiva correcta i raonada, coneixent, a més, productes fabricats a partir de materials reciclats. Clicant aquí trobareu més informació.

Per al seu ús autònom tenim un duplicat d'aquest taller que oferim en el nostre servei de préstec.

Els materials geològics i les seves aplicacions

És un taller força conegut, ja que des de fa alguns cursos l'oferim i el fem als centres. Clicant aquí en trobareu informació.