Enrera

4
5
6

L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer l'aplicació d'edició de QV, l'editor, creant l'esquelet d'un QV, així com la importació de fitxers.

Creació d'un Quadern Virtual

Accedir a l'editor

Per crear un QV us cal utilitzar unes plantilles que trobareu a l'editor.

Per accedir a l'editor podeu anar al portal de QV, clicar a aplicacions i, després, a l'enllaç editor o bé en aquesta adreça: http://clic.xtec.cat//qv_web/ca/qv_aplica.htm

Aplicacions Quadern Virtual

Per accedir a l’editor primer us heu d’identificar amb el nom d’usuari/ària i la contrasenya de la XTEC:

Una vegada esteu a l’editor del QV, apareix la pantalla inicial que mostra la informació següent:

El botó preferències us porta a un altre menú on teniu algunes opcions per decidir.
Poseu a preferències les opcions que mostra la imatge:

Per desar aquests paràmetres, heu de clicar al botó Guarda o Guarda i tanca per tornar al menú anterior. Si cliqueu al botó Tanca, no es faran efectives les opcions que heu activat.

Crear el Quadern Virtual

Per crear el vostre primer Quadern Virtual només falta posar-li el nom.

A l'hora d'escriure el nom d'un QV cal tenir en compte els següents punts:

• El número de caràcters màxim és de 25.
  • Totes les lletres s'escriuran en minúscules.
  • Els espais se substituiran pel guió baix,_, sense accents.
  • La ñ serà substituïda per per n i la ç per c.
  • Es recomana fer servir noms curts però identificatius.

• Escriviu els_animals a la casella en blanc i confirmeu clicant al botó crea quadern.

El primer cop que accediu a un Quadern apareixerà una pantalla demanant informació relativa al Quadern: autors, títol, descripció, àrea, nivells educatius... És molt recomanable omplir aquesta informació per facilitar la seva localització i identificació.

• Poseu a Autors/es el vostre nom.
  • A la resta d'opcions poseu les que es veuen a la imatge.

• Cliqueu el botó Accepta per desar els canvis.

Surt aquesta pantalla on afegireu els fulls, les preguntes i els materials addicionals.

Pantalla d’edició del Quadern

A la part superior dreta podeu trobar uns botons que seran constants en la creació de diferents fulls i preguntes.

• Previsualitza permet visualitzar el quadern tal com veuran els alumnes.
  • Desa es convenient clicar-lo cada vegada que feu algun canvi i el voleu conservar.
  • Inici permet tornar a la pantalla inicial del Quadern Virtual.

A la línia d'enllaç podeu veure l'URL, http://clic.edu365.com/quaderns/nomusuari/nomquadern, on s'ubica aquest Quadern. Cal prendre nota per fer la crida o enllaç des d'Educampus o des de qualsevol espai web.

• Poseu el Títol: "Els animals".
  • A Avaluació: seleccioneu Sumar puntuacions.
  • Deseu.

Pantalla d’edició del Quadern

• Per triar el tipus d’Avaluació, cal clicar d’entre les dues opcions del desplegable: Sumar puntuacions, que suma el total de les preguntes encertades. Preguntes correctes compta el nombre de respostes correctes.
  • A Informació addicional es pot afegir metainformació del Quadern, com ara, la matèria, el nivell o l’autor/a. Per editar cadascuna d’aquestes entrades d’informació (que anomenarem etiquetes), serà necessari seleccionar-la i clicar sobre el botó +afegeix.
  • Si s'activa la casella Mostrar quadre d'intervenció al quadern, apareixerà al visualitzador un quadre o casella d'intervenció a totes les preguntes del Quadern on l'alumne/a podrà escriure un missatge de comentari adreçat al professorat qui, pel mateix procediment, podrà respondre.

Importació de fitxers

Per tenir les imatges disponibles a l’editor, cal importar els fitxers a l’espai de treball.

El procés d’importació de fitxers d’imatges, sons, àudios, vídeos..., es fa des d'aquesta pantalla d’edició del Quadern.
  A la part inferior, sota un fons de color verd, es troba el menú d’importació de fitxers. Per afegir un fitxer cal:

• Clicar al botó Examinar.
  • Amb el menú d’explorador de Windows, heu de buscar el fitxer que es vol importar cercant les carpetes corresponents de la vostra unitat de disc local i clicant a sobre del fitxer.
  • CAL POSAR LA URL DE LES 5 FOTOS QUE ESTAN A LA CARPETA FITXER.
  • Finalment, s’ha de clicar al botó Afegir fitxer.

Aquest procediment s’ha de repetir fitxer per fitxer, en aquest cas, imatge per imatge. L’aplicatiu no permet seleccionar més d’un fitxer.

• Repetiu l' operació fins incorporar les 5 imatges.

Obrint el desplegable de cada tipus de fitxer (imatges, àudios, vídeos,...), podeu comprovar que, efectivament, disposeu del fitxers requerits a l’espai de treball del Quadern Virtual que esteu elaborant.
Clicant a la X, a la dreta de cada fitxer, podeu eliminar-ne qualsevol. Aquest procediment és imprescindible per substituir o actualitzar qualsevol fitxer, ja que en importar un fitxer que té el mateix nom que un altre, no el substitueix.

Pels altres tipus dels fitxers d'àudios, vídeos, flash,... és el mateix procediment.

Atenció !

Els noms dels fitxers (imatges, àudios, vídeos...) que afegiu al quadern no poden contenir ni espais, ni guions (-), ni caràcters especials (com ara accents, ç...).

Amunt

de les comarques gironines. Curs 2007-2008