Enrera

La imatge amb el Picasa
  Pràctica

Instal·lació del Picasa

L'objectiu d'aquesta pràctica és descarregar i instal.lar el programa Picasa.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

Aneu a la pàgina del Google per a baixar-vos el fitxer d'instal.lació o premeu aquí per fer la instal.lació de la versió 2.7.0 en castellà.

A la pàgina de Softcatalà hi ha una versió en català, però no permet la creació d'àlbums web.

Creeu una carpeta al vostre ordinador anomenada curs-picasa i deseu-hi el fitxer.

Instal·lació del Picasa

Cliqueu sobre el fitxer que us heu baixat i procediu a la instal·lació del programa.

• En el moment en que engegueu per primera vegada el Picasa heu d'escollir si voleu que el programa busqui les imatges que teniu emmagatzemades al disc dur, o si preferiu que vagi directament a les carpetes "Mis documentos, Mis imágenes i l'escriptori". Aquesta opció sempre la podeu canviar.

Pantalla on escolliu la vostra opció la primera vegada que obriu el Picasa.

• El Picasa localitza les imatges que hi ha a les carpetes seleccionades i les mostra a la pantalla.
    Recordeu que és molt recomanable organitzar les vostres imatges en una carpeta general que tingui una subestructura clara de carpetes que t'ajudi a la localització ràpida de les imatges.
  • Pot ser que el Picasa trobi imatges que no us interessa que es visualitzin (escannejades, baixades de la xarxa...). També pot ser que vulgueu incloure alguna imatge que està guardada en un altre carpeta no seleccionada inicialment.
Aneu a Herramientas | Administrador de carpetas i decidiu quina opció voleu per a cada carpeta:
  1. Explorar una vez: les carpetes només s'obriran aquesta vegada, però no la propera que inicieu el programa.
  2. Eliminar de Picasa: cliqueu aquesta opció quan el Picasa obre carpetes d'imatges que no voleu.
  3. Explorar siempre: cada vegada que obriu el programa s'obriran les carpetes que tinguin aquest senyal.

Opcions de l'administrador de carpetes

Per acabar, hauríeu de modificar les opcions generals del programa. Per activar o canviar aquestes opcions aneu al menú Herramientas | Opciones... les trobareu en la pestanya General.

• Actualizaciones automàticas. És important que activeu les actualitzacions automàtiques del programa de manera que se us instal·lin versions ampliades i millorades del programa.
  • Idioma utilizado en los menús y los cuadros de diálogo. Cal tenir present que aquesta versió del Picasa només disposa d'idioma castellà. Altres versions també ofereixen el català. Periòdicament aneu revisant aquesta opció perquè en actualizar-se automàticament és possible que les noves versions incorporin l'idioma català.
  • Guardar imágenes importadas en. Modifiqueu també la carpeta on es guarden les imatges importades, poseu-hi la carpeta principal on guardeu habitualment les vostres imatges, així evitareu tenir imatges il·localitzades.

Finestra de configuració de les diferents opcions del Picasa

Atenció !

A partir d'aquí ja teniu el programa preparat i a la vostra mida. Ara cal que hi comenceu a treballar, explorant i provant les opcions disponibles. Veureu que el Picasa ens ofereix moltes possibilitats.

Amunt

de les comarques gironines. Curs 2007-2008