Enrera

La imatge amb el Picasa
  Pràctica

Retoc d'imatges

L'objectiu d'aquesta pràctica és aprendre a retocar imatges.

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

A vegades les imatges estan fosques o massa clares, o tenen una mida que no ens va bé, o hi volem posar alguns efectes... El Picasa permet fer aquests retocs d'una manera molt intuïtiva.

Modificació i retoc d'imatges

• Feu doble clic en una de les imatges de la biblioteca. S'obre una finestra com la que teniu a continuació, on hi ha diferents opcions.

• Seleccioneu l'opció Recortar. Escolliu una mida de format i seleccioneu la part que voleu tallar arrossegant el ratolí sobre la imatge. Acabeu amb Aplicar.

Selecció d'una part de la imatge amb l'opció retallar (manual)

• Torneu a clicar sobre una imatge i proveu l'opció Enderezar, desplaça el cursor cap a la dreta i cap a l'esquerra. Clica Aplicar per desar els canvis quan la imatge estigui ben orientada.

Redrecar una imatge amb el Picasa

• Feu proves amb les altres opcions utilitzant diferents imatges.
    • Ojos rojos. Permet eliminar fàcilment el color vermell dels ulls que sovint apareix en les fotografies realitzades amb flash.
    • Voy a Tener Suerte. Una de les opcions més senzilles i ràpides d'utilitzar i que millora, en alguns casos espectacularment, les imatges.
    • Contraste automático. Automatitza la millora del contrast de la imatge.
    • Color automático. Adequa automàticament el color de la imatge
Atenció !
Tots els retocs d'imatge es poden desfer, fins i tot després d'haver tancat el programa Picasa.

Reducció del pes de les imatges

• Obriu el desplegable Archivo i cliqueu sobre Exportar imagen a carpeta... Amb l'opció Modificar tamaño a:, escolliu diferents mides i guardeu-les amb diferents noms. Comproveu la diferència de pes de les imatges desades. Les imatges reduïdes es guarden a Les meves imatges | Exportaciones de Picasa.

Atenció !

Les aplicacions pràctiques d'aquestes opcions de retoc que més es fan servir són l'aclariment d'aquelles fotografies que ens han quedat un xic fosques i la selecció de parts d'una imatge.

de les comarques gironines. Curs 2007-2008