Enrera

La imatge amb el Picasa
  Pràctica

Creació d'una pàgina web

L'objectiu d'aquesta pràctica és fer una pàgina HTML, que podreu penjar a la pàgina web del centre per mostrar imatges de sortides, activitats, ...

Desenvolupament de la pràctica

Pràctica

Amb el Picasa és molt fàcil seleccionar un grup d'imatges i fer una pàgina en format HTML per a visualitzar-les. No és necessari reduir el pes de les imatges prèviament, ja que el mateix programa ho fa, i us dóna diferents opcions.

Creació d'un àlbum de fotos en format html

• Seleccioneu una carpeta o àlbum d'imatges . Aneu a Carpeta o a Álbum, segons on siguin les imatges ubicades, i trieu l'opció Exportar como pàgina HTML.

Desplegable de "Carpela"

• Després de clicar Exportar com a pàgina HTML s'obre una pantalla on podeu escollir:
  1. La mida de les imatges (l'original, 1.024, 800, 640 o 230 píxels). Escolliu 640 pixels. (1)
  2. Introduiu el text que voleu que aparegui com a títol de la pàgina web. Cal tenir present que el text que figurarà en la presentació de les imatges (requadrat en vermell en l'exemple inferior) no el podem modificar i serà el nom de la carpeta o àlbum que conté les imatges.
  3. Escolliu el lloc on voleu que es desi la pàgina web i les imatges.

• Cliqueu Endavant i escolliu una de les plantilles de pàgina web. Automàticament es crea la pàgina web de l'àlbum d'imatges. Cliqueu aquí per veure'n una d'exemple.

• Feu proves amb els diferents models de plantilles i amb diferents mides de les imatges.

Model de plantilla de pàgina web

• Deseu totes les carpetes i fitxers creats en una carpeta amb el nom de la sortida o activitat, i afegiu-la a l'apartat corresponent de la web del centre. L'enllaç l'heu de fer amb el fitxer index.html.

Atenció !

(1) La mida de les imatges que voleu exportar per a fer la pàgina web està en funció de l'ús que en volgueu fer d'aquesta. Si és per veure-la en local, per exemple a la classe amb el projector de vídeo, escolliu una mida de qualitat. Per a una pàgina web és adequat 640 o 800 píxels i per enviar per correu electrònic la mida més petita.

de les comarques gironines. Curs 2007-2008