Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
Memòria del treball en format AcroRead |
Annexos |
Títol: | Anàlisi de les estratègies d’aplicació d’un programa de Competència Social dirigit a millorar la convivència escolar i fomentar la cultura de Mediació en contextos de baix nivell socio-cultural |
Autoria: | Anna Pérez Viñas |
Modalitat: | A: curs escolar sencer. |
Característiques: | Conté
l’anàlisi, estudi i valoració de 9 projectes o programes
que incideixen en la millora de la gestió de la convivència
i la memòria de la investigació.
1. Projecte d’aplicació del Programa de Competència Social a l’IES Badia del Vallès, de 61 pàgines. 2. Projecte ONLINE: Projecte de suport a les UAC’s dels instituts d’ensenyament secundari de Badia del Vallès, de 59 pàgines. 3. Projecte de prevenció i tractament de l’Absentisme Escolar, de 41 pàgines. 4. Projecte de Projecte de Resolució de Conflictes, de 13 pàgines. 5. Programa de la Promoció de la Tolerància entre infants i adolescents. Projecte LUCY de l’Ajuntament de Badia del Vallès, de 10 pàgines. 6. Projecte d’Escola de Pares i Mares, de 11 pàgines. 7. Proposta d’elaboració del Projecte de Ciutat Educativa de Badia del Vallès, de 12 pàgines. 8. Programa d’atenció a la Comunitat Gitana, de 8 pàgines. 9. Programa d’activitats i recursos per als IES, de 13 pàgines. 10. Memòria de la investigació, de 48 pàgines. |
Orientació del treball: | Material que recull les experiències d’un municipi que treballa de forma conjunta a nivell d’escoles, instituts i administracions la convivència en els centres escolars i en el municipi, per ser consultat per Equips Directius, Tècnics d’Administracions com l’Ajuntament i Professionals del EAP. |
Temes i/o Identificadors: | Estratègies; competència social; convivència; mediació. |
Destinataris: | La majoria de projectes centren el seu estudi a l’Ensenyament Secundari Obligatori, si bé molts projectes es poden adaptar o també s’estan desenvolupant a l’Ensenyament Primari. |
Resum: | Davant
l’evident necessitat de millora del sistema escolar, i especialment on
és més elevat el percentatge de fracàs escolar, d’absentisme
i de conductes conflictives, que és en un context de baix nivell
socio-cultural, he analitzat un seguit d’estratègies, que poden
ajudar als centres de Secundària en la seva gestió de la
convivència escolar.
El document resultant d’aquest
treball, consta:
La situació descrita
és una situació aplicable a qualsevol població, on
s’observa:
El contingut d’aquesta investigació pot permetre recollir propostes d’estratègies i d’organització per a centres de secundària que ajudin a fer viable una proposta de centre que treballi en la cultura de la mediació com a element de millora de l’ensenyament-aprenentatge. |