![]() |
![]() |
Trabajos de investigación
Construcció de coneixements i adquisició de competències amb eines tecnològiques. Els videojocs.
Antònia Bernat Cuello. Memòria de la llicència d'estudis. 2006-2007.
Libros
Jugando
con Videojuegos: Educación y Entretenimiento
Colección Aprender a Ser. Editorial Desclée de Brouwer.
1998.
Pantallas,
Juegos y Educación.
La alfabetización digital en la escuela
Colección Aprender a Ser. Editorial Desclée de Brouwer.
2004.
Ponencias
Utilització
Educativa dels jocs d'Ordinador
(Sant Quirze del Vallés, maig de 1.997)
Utilización Didáctica de Plataformas de Simulación
(Málaga, octubre de 1.997)
¿Por qué los juegos de ordenador ?
Edutec, 1.997 (Málaga, octubre de 1.997)
Matemáticas con juegos de ordenador
III Xornadas (Coruña, juny de 1.998)
Acceder a la cultura
informática a través de los videojuegos
Feria Internacional del Juguete y el Juego (València, gener de 2002)
Videojocs, un
desconegut món virtual a l'abast dels infants i adolescents
Jornada Espiral (Barcelona, juliol de 2002)
Artículos
Los videojuegos, acceso directo a las nuevas tecnologías
Antònia Bernat Cuello. Revista Comunicación y Pedagogía. No 216, 2006.
Jóvenes y videojuegos
Manel Camas y Luisa Mª Almazán. Revista Comunicación y Pedagogía. No 216, 2006.
Juegos digitales para comprender los sistemas complejos
Begoña Gros. Revista Comunicación y Pedagogía. No 216, 2006.
Utilización didáctica de los videojuegos
Revista Comunicación y Pedagogía. No 208, 2005. Número coordinat pel Grup F9.
La construcción
del conocimiento a través de los juegos de simulación: Una experiencia
con los SIMS
Revista Comunicación y
Pedagogía. No 191, 2003.
Diseñar
formación en un mundo complejo
Informe interno del grupo de trabajo. Universitat Autònoma de Barcelona. Julio
2002.
Comunicación
educativa y nuevas tecnologías
Revista "Praxis", Febrer de 1998
Videojuegos y alfabetización digital
http://enredando.com, No. 318-70 de la 4a versión - Semana del 07.05.2002
al 13.05.2002
Els jocs d'ordinador
per l'aprenentatge de la llengua
Revista "Articles de Didáctica de la Llengua i de la Lliteratura",
Abril-Juny, 2000, 29-39.
Ciencias sociales
y juegos de ordenador: Jugando con Carmen Sandiego
Cuadernos de Pedagogía. 289, 24-27.
Taller: Matemáticas
con juegos de ordenador
Links de interés
http://lamalla.net/canal/digitalia/bitsel_lania/article.asp?id=130085#
Artículo donde se cuestiona la relación entre violencia y videojuegos
(incluye la opinión de Begoña Gros, profesora de la Facultad de
Pedagogía de la Universidad de Barcelona y asesora del Grup F9)
http://enredando.com/cas/entrevista/entrevista51a.html
Entrevista con Begoña Gros, profesora de la Facultad de Pedagogía
de la Universidad de Barcelona y asesora del Grup F9.
http://www.xtec.es/~jcardena
Pàgina personal sobre videojocs de Juanjo Càrdena on podràs
trobar programes informàtics i videojocs d'aplicació educativa.
http://www.xtec.es/~jaguayos
Pàgina personal de Josep Aguayos, profesor del IES GORGS de Cerdanyola
del Vallès. En ella l'autor mostra com ha arribat a comprovar les possibilitats
que ofereixen els videojocs com a mitjà d'aprenentatge en un crèdit
variable .
http://www.quadernsdigitals.net/html/publicado_50.html
Article de la revista electrònica "Quaderns Digitals"
on s'analitza 12 aspectes controvertits relacionats amb els videojocs.
http://www.geocities.com/HotSprings/6416/
Pàgina del Departament de Psicologia de l' Institut Psiquiàtric
de Barcelona. En l'apartado "Documentació" trobem una
sèrie d'articles publicats sobre videojocs i les Noves Tecnologies.
http://maristas.dhis.org/~oshepomo
Pàgina dels Maristes de Colòmbia. Conté una classificació
dels videojocs basada en la de Cris Crawford (1984), així com l'anàlisi
sobre els aspectes de violència, les imatges subliminals,... entres altres.
http://www.mipediatra.com.mx/infantil
Pàgina de l'Hospital Infantil de Mèxic on es pot trobar un article
dirigit als pares, que analitza breument els aspectes controvertits dels videojocs.
http://www.psicologos.org/wwwboard/messages/367.htm
L'autor es pregunta si són perillosos els jocs d'ordinador.