M E D I E M ?

conclusió crèdits guía didàctica
GUÍA DIDÀCTICA

1.- INTRODUCCIÓ

Aquesta WebQuest pretén fer prendre consciència als alumnes sobre el tema de la mediació per ajudar a resoldre els conflictes entre iguals.

El treball de difusió de les conclusions pot ajudar a millorar el clima d'un institut de secundària.

2.- OBJECTIUS

1.- Conèixer alguns dels enllaços d'internet relacionats amb la Mediació en general i particularment la Mediació escolar.
2.- Elaborar una selecció de recursos per tal de treballar la Mediació en el grup d'iguals.
3.- Elaborar material audiovisual per tal d'atançar la Mediació als diferents grups i classes d'un institut.

3.- ORGANITZACIÓ DELS GRUPS

Per dur a bon terme aquesta WebQuest caldrà fer una atenció especialment acurada de la composició dels diferents grups de treball.

Caldrà preveure que disposin d´espai suficient per a debatre còmodament cada grup sense interferències dels altres.

4.- CONEIXEMENTS PREVIS

Només cal ésser capaç de navegar per internet, seguint les indicacions donades i tenir coneixements bàsics d'un editor de text ( word, open office...) per tal d'elaborar el material.

5.- TEMPS

Caldran DE 10 A 12 sessions de treball com a mínim.

6.- NIVELLS

Els nivells pensats són:

- 4t. curs d'ESO

- 1r. i 2n. curs de Batxillerat

- Cicles Formatius de Grau Mitjà

7.- AVALUACIÓ

Per avaluar aquesta WebQuest farem servir una Rúbrica del treball en grup i la Rúbrica del producte acabat.

La persona o persones encarregades de dur a terme aquesta avaluació poden ser consensuades al començament de la WQ, pot ser també una avaluació mixta. Per exemple els alumnes de cada grup s'avaluen conjuntament i després comparen i contrasten la seva avaluació amb la que ha fet el professor sobre el seu mateix grup.

Caldria que donades les característiques d´aquesta WebQuest l´avaluació no fos un element de conflicte sinó tot el contrari una pràctica més de diàleg i mediació.

8.- PER A SABER-NE MÉS

"El conflicte com a factor de convivència" Fidel Molina