OBJECTIUS GENERALS D'ETAPA
Els objectius generals de l’etapa
demanen que l’alumnat sigui capaç de reconèixer en l’entorn el resultat de l’actuació
dels grups humans al llarg dels anys. El sisè objectiu normatiu, assenyala clarament
que cal assolir la capacitat de conèixer les causes i les aplicacions del desenvolupament
científic i tecnològic, i buscar informacions contrastades pel que fa a la seva
incidència sobre el medi físic i social. A l’Àrea de Tecnologia, el primer
objectiu és precisament el de ser capaç de relacionar elements bàsics de la cultura
tecnològica que permetin que l’alumnat comprengui els canvis que es produeixen
en les formes de vida: relacions entre els homes i la natura, i relacions socials
i de producció. Ja a l’Àrea de Ciències Socials, es demana que l’alumnat sigui
capaç de criticar qualsevol fenomen, actual o històric, relacionat amb les societats
i els espais que ocupen, i que sigui capaç d’identificar algunes de les causes
principals que motiven una determinada situació o fet històric i les consequències
que poden derivar-se’n.
OBJECTIUS TERMINALS
De
l’Àrea de Tecnologia - Assenyalar els grans sectors industrials de Catalunya
i analitzar les condicions naturals, econòmiques, tècniques i socials que afavoreixen
la implantació d’una determinada indústria en una zona. - Conèixer els grans
sectors industrials de Catalunya: la seva especifitat tecnològica i la seva relació
amb les necessitats humanes. - Conèixer les diferents formes d’energia, tant
les d’ús domèstic com les d’ús industrial. - Identificar transformacions entre
diferents formes d’energia i tipus d’instruments que permeten aquestes transformacions.
- Habituar-se a observar, analitzar i utilitzar l’entorn tecnològic. - Descriure
els mecanismes més importants de les màquines i identificar-hi la transmissió
de moviment i d’energia. - Identificar i descriure els components més característics
d’un circuit elèctric, el funcionament i la relació entre les magnituds que el
caracteritzen. - Explicar el significat dels símbols dels elements elèctrics
i mecànics d’aparells, circuits, instal·lacions, etc. - Identificar i descriure
les diferents parts i el funcionament dels motors elèctrics i les turbines.
De
l’Àrea de Ciències Socials - Identificar i classificar diferents tipus
de paisatge de Catalunya, segons el grau d’intervenció antròpica i amb referència
als paisatges naturals originaris. - Conèixer la funció i l’estructura dels
elements que configuren les conurbacions actuals, industrials o de serveis, en
especial les característiques de la megàpoli barcelonina i les seves zones d’influència.
- Conèixer les principals formes de canvi i de conflictivitat social i política
de Catalunya durant el segle XIX i principis del XX, amb l’aparició del federalisme,
la maçoneria, l’anarquisme i l’emigració i la immigració. - Prendre consciència
de la tecnificació, la industrialització i la seva evolució com a resposta de
les necessitats humanes.
Pendent
de revisar d'acord amb la LOCE o la llei que la substitueixi. |