Els meus materials
  • Tàctica: Us mostro un dels diversos temes tàctics tractats: El doble atac. Hi ha una exposició del tema tàctic amb exemples insistint en la idea principal. Després es completa amb una llista d'exercicis on es tracta de descobrir una maniobra guanyadora basada en el tema tractat.
  • Desenvolupament: Es dediquen diverses lliçons al tema del desenvolupament. Us mostro una de les lliçons: No moure moltes vegades la dama. Hi ha una explicació de la lliçó acompanyada d'una o diverses partides il·lustratives.
  • Anàlisi de partides. Us mostro un exemple de partida analitzada. Primer dono als alumnes la partida sense cap comentari. Ells l'analitzen intentant descobrir l'error (o els errors) i proposant millores. Després fem una posada en comú de tot el que s'ha pensat. Sempre dic als alumnes que analitzar les pròpies partides és una bona forma de millorar.

tornar a l'índex