RELLEU

Si ens situem en un punt elevat com pot ser Sant Antoni d'Albinyana (407 m.), podrem adornar-nos de les següents característiques:

-Una serra d'una certa consideració, la serra del Montmell, que pertany a la serralada Pre-litoral i està situada a la capçalera de la comarca. Els cims més alts són: la Talaia (861 m.), la Creu 800 m.) i el Puig del Castellot (781m.). Aquesta serra continua cap a l'oest (santa Cristina i Albinyana), es redueix i acaba a Sant Vicenç de Calders.

-Una altra cadena muntanyosa, la Litoral, paral·lela a la costa. És de menys altitud. El Coll de Calafell té 222 m., Montpeó 207 m. i la Muga 154 m. La seva darrera elevació és el Puig a tocar del nucli del Vendrell.

-Una depressió situada entre les dues serralades. És la plana o depressió del Penedès on s'hi agrupa la major part de la població de la comarca.

-Una estreta franja costera, la compresa entre la serralada litoral i la costa i també a les estribacions de la Pre-litoral, al terme del Vendrell, i la costa. Abans era una zona coberta d'estanys, però avui és lloc emminentment turístic.

(inici)