![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Literatura Universal
|
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||
PROJECTES Recordeu que els projectes s’elaboren en grups de 3-4 persones. Cada grup ha d’escollir aquell que s’adequa més als seus interessos i a les seves possibilitats (tan tècniques com humanes) . S’ha de realitzar, com a mínim, un projecte per grup i no hi ha limitació màxima de treballs.
Projecte 1. Temps de revoltesUs proposem que feu una petita recerca entre la gent que teniu al vostre entorn. Segurament trobareu familiars o coneguts que hagin viscut el conflicte bèl.lic i/o les seves conseqüències (exili, postguerra,...). Heu d’elaborar un document on recolliu aquests relats com si es tractés d’una entrevista, en el format que preferiu (vídeo, àudio, text ), amb una breu presentació dels fets i dels personatges. Posteriorment el penjareu al bloc. Projecte 2. L’actualitat del teatreUs proposem que porteu a terme una petita investigació sobre les representacions que s’han fet en els darrers anys (5-10 anys) en els principals teatres catalans de les obres del període estudiat. Podeu buscar-ne la fitxa tècnica i completar el vostre document amb una galeria d’imatges sobre les representacions (fotografies dels actors, cartells publicitaris,...) Acabeu amb una petita reflexió sobre quina obra/quin autor ha estat més representat i el perquè. En acabat, penjareu el vostre treball al bloc de literatura. Us poden ajudar les adreces següents: Teatre Nacionalde Catalunya: www.tnc.cat Teatre Barcelona: http://www.teatrebcn.com/ Projecte 3. Antígones actualsAquest és un projecte d’investigació periodística. Hem vist com Salvador Espriu aprofita un personatge creat fa més de vint-i-cinc segles i el dota de rigorosa actualitat. Es tracta que busqueu personatges actuals (masculins o femenins) amb una biografia relacionada amb la del personatge d’Antígona. Elaboreu-ne un reportatge, que penjareu al bloc de literatura.
Projecte 4. La poesia sense límits Deia Joan Brossa que “els gèneres artístics són mitjans diferents per expressar una realitat idèntica. Els costats d’una mateixa piràmide que coincideix al punt més alt”. Es tracta d’un experimentador constant, que va barrejar els gèneres, i se’l considera l’introductor de la poesia visual al nostre país: poemes expressats plàsticament, amb jocs de lletres, elements tipogràfics, dibuixos, fotografies… (“la poesia visual no és dibuix, ni pintura, és un servei a la comunicació”). Us proposem que feu una passejada virtual per la galeria de poemes de Joan Brossa. Heu de fer un breu comentari interpretatiu d’almenys dos dels poemes, els que escolliu. Penseu que, en realitat, no hi ha mai una única interpretació, el poeta obre camins i el lector els traspassa al seu itinerari vital. L’exercici no consisteix a explicar sinó a explorar. L’activitat es pot cloure amb la creació per part vostra d’una sèrie de poemes visuals (3-4 poemes) amb una temàtica comuna, si pot ser, i realitzats amb esperit crític. Enllaços recomanats:
www.uoc.edu/lletra/especial/brossa Projecte 5. La poesia és vivaUs proposem que prepareu un recital de poemes. Es tracta que feu una cerca de poemes escrits durant aquest període més exhaustiva de la que teniu a Literatura de postguerra. N’heu d’escollir una sèrie, com a mínim, de deu (composicions senceres o fragments), els que més us hagin agradat. A continuació en preparareu una lectura recitada, que podeu representar en directe a l’aula, o bé podeu preparar un podcàsting, enregistrant-vos i acompanyant, si cal, la recitació amb un fons musical o amb imatges. En tots dos casos, s’enregistrarà i es penjarà el resultat al bloc de literatura per poder-lo compartir amb tots els companys.
|