3.4. Contingut |
Les
imatges tenen un assumpte,
el seu tema; tot el que hem vist fins ara (tècnica,
composició...) només té per objectiu presentar amb
claretat l'assumpte, que ha de ser l'objectiu més
important de l'artista. Avui els motius ja no són els mateixos que abans però està bé veure la seva classificació tradicional. |
Grans
assumptes... Fins el segle XIX els assumptes més importants eren els religiosos, i al capdamunt de tot els referits als Sagraments (Bateig, Eucaristia...). Després venien els històrics i el retrat, la expressió de la figura humana. A l'esquerra, Déu està infonent la Vida a Adam, el primer de tots els homes, ajagut al fang, del que Déu l'ha format. |
MIQUEL ÀNGEL: La Creació de l'Home, fresc, Capella Sixtina (1508/12). A: GOMBRICH: Historia del Arte, 308. Un estol d'àngels acompanya al Creador i contemplen, meravellats, com l'Home és a la Seva imatge i semblança. |
Aspres vents baten els suaus brots de Maig,/ i el prèstec de l'estiu té una data massa curta,/ i tota bellesa declina la seva bellesa,/ madurada per l'us o el curs de la natura; / però el teu etern estiu no s'esgota,/ ni es malmetrà la possessió de la teva bellesa,/ ni la Mort podrà dir que rondes la seva ombra, /perquè, en versos immortals, creixeràs en el temps, /i mentre un home pugui alenar,/o uns ulls puguin veure, /viuran els meus versos, i això, a tu, et donarà Vida. |
Els assumptes són rebuts de manera diferent segons qui mira les obres, anem a veure-ho |