• Índex
  • Comptar
  • Aprendre a comptar
  • Dir els nombres
  • Al voltant del comptar


  • Dir els nombres

    Orientacions sobre les activitats

    Les principals dificultats en l’aprenentatge del comptatge acústic radiquen en la memorització, tant dels mots com de l’ordre. De la mateixa manera que ens costa seguir un poema des del mig i, de vegades hem de reconstruir-lo des de l'inici per poder continuar, molts nens i nenes presenten problemes amb la prossecució del comptatge per manca de domini de la sèrie. Però aquest s’acaba agafant sense problemes quan els numerals bàsics i el seu ordre estan prou consolidats.

    D’una manera força inconscient aprenem les estructures bàsiques de la construcció dels nombres a partir dels numerals bàsics. Però, com que en certa manera "ho sabem des de sempre", no reflexionem gaire sobre com són aquestes estructures i quin paper hi juguen les operacions aritmètiques bàsiques.

    Nen comptant

    És interessant observar aquestes estructures i com, a llocs diferents del món, s’ha arribat amb una certa independència, a solucions semblants.

    Orientacions sobre les activitats relacionades

    Donat que l’alumnat de 12 a 14 anys domina perfectament el comptatge acústic es treballen aspectes relatius a les estructures, a l’origen dels numerals i a l’estudi de les estructures de construcció.

    Activitat 1:

    Amunt

    Activitat 2:

     

     

    Activitat 3:

    Amunt