Si la memòria ha estat impresa podem optar per fer-ne
una presentació a l'aula on esta muntat el SADEX -
d'aquesta manera la presentació recollirà la
comprovació pràctica del seu treball - però
també podem treballar continguts TIC si els fem elaborar
la memòria en format HTML. A les hores podem emprar
l'Aula d'Internet del centre - la visualització en
canó sempre és un gran al·licient pels
nostres alumnes, i un clar desinhibidor per aquells als que
el gat se'ls a menjat la llengua. I sí prèviament
a l'exposició, hem penjat la memòria a la pàgina
web del centre - "el no va más" de la motivació
afegida -. |
Un
altra activitat d'ensenyament i aprenentatge que podem planificar
amb els nostres alumnes és la presentació del
treball per ells realitzat. |
És
convenient que el professorat plantegi la necessitat de programar
aquesta actuació - hem de fugir de les actuacions improvisades
tant pel que fa a la presentació dels treballs com
a l'actuació del grup classe com a oient -. Caldrà,
doncs, preparar entre tots un guió per a la posada
en comú de cada treball, al temps que es definiran
els recursos possibles a utilitzar - canó, retroprojector,
ordinadors, SADEX - i les pautes de comportament. |
Cal
considerar de gran importància aquest tipus d'activitats
ja que permeten i obliguen l'alumne a realitzar una síntesi
de tot el treball, requerint una distribució de tasques
i una planificació de la seva presentació -
que hauran de coordinar ells mateixos -. |