Què podem fer a Educació Infantil 2 (P-4)

Inici

P·3 P·4 P·5
1r 2n 3r 4t

Els alumnes de Segon Curs d'Educació Infantil han adquirit unes habilitats personals en el treball quotidià respecte als del nivell anterior, però encara no són prou autònoms per fer qualsevol activitat davant l'ordinador. Malgrat això és clar que poden resultats beneficiats pels recursos informàtics de l'escola i també poden gaudir d'activitats on ells "toquen" més l'ordinador. A més a més de les activitats que s'han plantejat per als alumnes de P3, es poden desenvolupar d'altres tipus com per exemple:

1. Creació de Presentacions multimèdia en col·laboració amb els alumnes de Cicle Superior. Els petits poden fer-se una fotografia tipus carnet amb la Càmera de Fotos Digital i enregistrar el seu nom amb el micro. Els alumnes més grans amb aquest material faran una pàgina web interactiva, on clicant damunt de la fotografia del nen s'escolti el seu nom, o clicant sobre el nom surti la fotografia i també s'escolti la veu. Aquests tipus d'activitats són molt enriquidores tant per als més grans com per als petits.
2. Treball de Contes interactius com "La Caputxeta" dissenyats amb Flash o la col·lecció Living Books.
3. Acolorir dibuixos amb el Paint. Els mestres proporcionen les plantilles. El primer dibuix es fa amb una mica d'ajuda, però a poc a poc l'alumne va agafant més autonomia. Un altre tipus d'activitat consisteix en seguir les instruccions orals del mestre per canviar els colors de dibuixos i escenes acabades.
4. Treball de vocabulari amb tot el grup a partir d'una web creada prèviament: Els nostres racons a l'escola (Què és?, com és?, on és?, què fem?, quan ho fem?...) Aquestes pàgines poden estar dissenyades per tal que es puguin imprimir i els alumnes escriguin els noms dels objectes i els llocs.
5. Determinades activitats del Portal EDU365.COM
6. Activitats CLIC relacionades amb el currículum. És interssant plantejar-se la possibilitat de treure les fletxes de pas d'activitats als paquets que volguem treballar; d'aquesta manera motivem l'esforç de l'alumne per resoldre l'activitat, única manera de passar a la següent.
7. Fitxes de vocabulari creades amb l'Editor de Textos, afegint fotos i deixant espai per escriure el vocabulari.
8. Introducció a l'Editor de Dibuix TuxPaint, versió per a Windows, per crear escenaris amb objectes i personatges.

-------------------LINKS AL DESENVOLUPAMENT D'ACTIVITATS-------------------------------------

La Caputxeta, en Flash Acolorir dibuixos amb el Paint. Creació de plantilles. Taller P4 - 6è: els noms de la classe
Manipulació de dibuixos CLIC: Racons Aplicació COLOREAR on line
Dibuix amb l'ordinador: TuxPaint Lecto-escriptura: Escriure el seu nom amb les adaptacions del Word per a Ed. Infantil Imprimir treballs