Què podem fer a Educació Infantil 1 (P-3)

Inici

1r 2n 3r 4t
P·3 P·4 P·5

Aquest és el grup dels alumnes més petits que venen a l'escola, alguns d'ells encara no tenen ni els 3 anys. Resulta doncs una mica difícil pensar què poden fer des del punt de vista de les Tecnologies de la Informació. En general el treball amb les TIC es comença a plantejar a partir del Tercer curs d'Educació Infantil, car es veu que l'alumne ja ha assolit unes mínimes habilitats per posar-se davant d'un ordinador. Aquí mostrem que els grups d'aquest nivell poden sortir beneficiats de l'aprofitament dels recursos informàtics de què disposa el Centre.
Veiem algunes propostes:

1. Explicació de contes per a tot el grup-classe utilitzant un ordinador connectat a un monitor de TV o, millor encara si es disposa, al projector d'àudiovisuals. Es poden utilitzar treballs ja preparats, com els del CLIC, els CD-ROM, els portals educatius com EDU365 o activitats on line, com les de FLASH. Els mestres passaran les activitats col·lectivament per treballar el vocabulari, l'expressió oral i altres contiguts de la forma que considerin més oportuna. Es tracta d'una eina molt motivadora i eficaç a l'hora. Per una altra banda es poden aprofitar aplicacions multimèdia com el PowerPoint per explotar didàcticament els contes que ja es treballen a l'aula ordinària.
2. L'explotació del vocabulari es pot fer a través de la creació d'activitats que desenvolupin temes concrets: colors, animals, cançons, objectes de l'aula, els noms dels companys, discriminació de conceptes (gran/petit, dintre/fora, dormit/despert...), discriminacions de sons, activitats de vertader - fals, etc. Les eines que tenim al nostre abast poden ser de formats d'una pàgina web, presentació d'imatges (KidPix, FotoAngelo, PowerPoint, Studio 8...) o les típiques activitats CLIC.
3. Aprofitament de la gravació de sons amb l'ordinador per enregistrar missatges curts com: presentacions personals ("Hola, sóc l'Anna"), donar veu a personatges de contes, reproduir sons ambientals per a presentacions...
4. Utilització de MEMORIES i JOCS ON LINE.
5. Creació de cartells per a la classe, aprofitant fotos on els alumnes siguin els vertaders protagonistes.
6. Personalitzar l'encapçalament dels comunicats escrits que es lliuren durant el curs.
7. Gravació i explotació de vídeos, enregistrant les activitats quotidianes que es fan a l'escola.

LINKS AL DESENVOLUPAMENT D'ACTIVITATS

Creació de Cartells per a l'aula Preparació de Memories Preparació de Flashcards
Activitats de Vertader/Fals Els Colors: recerca d'elements quotidians en color. Preparació de fitxes per imprimir i acolorir Els Animals
Conceptes: GRAN/PETIT Els Contes amb PowerPoint Els objectes de l'Aula