Enrera
Mòdul 6: Manteniment
eLearning amb Moodle
  Pràctica
1
2
3
4
5
6

   
Exercicis
Exercicis
 
 

L'objectiu d'aquesta pràctica és estudiar les possibilitats que Moodle ofereix en el seguiment de les activitats que els estudiants fan en un curs.

   
conceptes Totes aquelles activitats d'un curs que el professorat hagi decidit que tenen una valoració apareixeran llistades en les Qualificacions d'aquest curs. Així es pot fer un seguiment de quins estudiants han fet una determinada activitat, o quins les han completat totes així com conèixer la qualificació obtinguda. Aquestes qualificacions les poden interpretar en horitzontal, saber què ha obtingut cada estudiant en les diferents activitats, o en vertical, veure quines són les activitats que han representat més dificultat i, conseqüentment, modificar-les.

Aquesta informació tan valuosa de cara a l'avaluació la podem descarregar del sistema en format de full de càlcul o en format de text de manera que, més endavant, podrem tractar-la i, si convé, representar-la gràficament.
Desenvolupament de la pràctica
   
Prąctica

Pràctica 1. Interpretació de les Qualificacions

  1. Entrem al curs i, si és necessari, mostrem el bloc Administració

    admin

  2. Cliquem sobre Qualificacions, amb la qual cosa se'ns obrirà una pàgina amb una taula on la primera i última columna contenen els noms dels estudiants, i les columnes del mig corresponen a les diferents activitats que conté el nostre curs:

    estudiant

  3. Veiem, per exemple, que l'estudiant en la primera activitats (el Qüestionari de la 1a quinzena) va aconseguir 8.5 punts dels 10 possibles, puntuació que representa el 85%. En canvi en la segona activitat, la Pregunta de la 1a quinzena, va treure un 9 sobre 10, és a dir va aconseguir el 90% de la puntuació.
  4. Al final de la taula, la penúltima columna, conté el total de les puntuacions i, un altre cop, el nom de l'estudiant per facilitar la lectura.

    total

    S'observa que, sobre un total de 100 punts possibles, l'estudiant n'ha obtingut 75, és a dir, el 75%. 

    Les fletxes ens permeten ordenar la llista des de màxima puntuació a mínima, o al contrari, de mínima a màxima.
  5. Si fem clic sobre Estad. obtindrem, en una finestreta emergent, una estadística de les puntuacions de tots els estudiants del curs:

    estad“sitica

    Així veiem la puntuació més alta (un 75), la més baixa (0, representat pel guió -), la puntuació mitjana (5.76), la mediana (0), el mode (-) i la desviació estàndard (13.22)
  6. Les dades les podem descarregar del sistema en format de full de càlcul o de text. La potència del full de càlcul fa preferible la primera opció. Prement el botó corresponent ens apareixerà un quadre de diàleg del navegador demanant-nos què fer amb el fitxer: desar-lo al disc o bé obrir-lo. Triem l'opció que més ens convingui.
   
   
Atenció !

Amb el full de càlcul descarregat podem fer tota mena d'ordenacions, càlculs amb les puntuacions, gràfics, etc.

   
   
 
Amunt