areatic.com

Punt de Trobada de Projectes, Experiències i Formació en TIC

areatic.com >> experiències

Experiències educatives

• Telemàtica Educativa  (Moviment Educatiu del Maresme)
    • Fer escola a la xarxa
      El grup de treball "Telemàtica Educativa"  continua amb la tasca de fer escola a la xarxa. El seu espai web preten ser un mitjà d'expressió per a l'intercanvi i la cooperació.
    • Creació de material didàctic
      Per als infants que ajudarà a motivar-los en la lecto-escriptura, un material pedagògic per als mestres, que sempre busquem nous recursos i fer de la web un lloc de trobada o de contacte.
  • Internenes.com
    • Espai web dedicat als més petits i a tots aquells que encara ho són. "Este sitio nació...
      de una forma lúdica, y quiere seguir conservando un estilo propio de aprendizaje a través del juego y de diversas secciones todas impregnadas de esta misma filosofía. Aquí encontraréis muchas cosas divertidas pero siempre con la posibilidad de aprender algo instructivo."

Recursos per dinamitzar l'aula

• ZonaClic
    • El Clic està format per un conjunt d'aplicacions de programari lliure que permeten crear diversos tipus d'activitats educatives multimèdia.
    • La zonaClic és un servei del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya creat amb l'objectiu de donar difusió i suport a l'ús d'aquests recursos i oferir un espai de cooperació obert a la participació de tots els educadors/es que vulguin compartir els materials didàctics creats amb el programa.
  • Aprende con Internet  (Educared)
    • La posibilidad de conectarse con el mundo entero está influyendo de manera decisiva en los mecanismos de trabajo, aprendizaje y relación social. Ello representa una importante oportunidad para el mundo de la enseñanza, que no puede permitirse el lujo de vivir de espaldas a estas novedades.
    • Internet representa la mayor acumulación de información de la que se puede disponer de forma cómoda, rápida y gratuita. No obstante, considerarla sólo como un inmenso libro de consulta sería subestimar la red, dado que son precisamente sus posibilidades de interacción y de relación sin fronteras las que la dotan de verdadero significado.
  • Vigital (Quaderns de disseny i arts visuals per a l'era digital)
    • Vigital és un quadern de notes sobre les arts visuals amb medis digitals. Conté idees, consells i informacions senzilles i pràctiques. Vigital està adreçat tant a usuaris novicis com experimentats, amb ganes de millorar ràpidament el seu ús creatiu dels ordinadors, seguint pautes clares i amb exemples pràctics, trucs útils i enllaços interessants.