Mapa | ||||
Continguts | Professor | Alumne | ||
BLOC 1 | Què deu ser el que ens mengem? |
Al mercat (sortida) | ||
Què ens aporten aquests aliments del mercat? |
Què ens aporten aquests aliments? (ordinador) | |||
Observació de grans de midó (laboratori) |
||||
Posa't a prova! | ||||
BLOC 2 | Com obtenen els seus nutrients les plantes? |
Activitat inicial | ||
Quines substàncies necessita la patatera per fabricar els seus nutrients orgànics? |
|
|
||
1. Quines substàncies ha agafat del sòl la patatera. |
||||
Activitats complementàries |
||||
- Quines són aquestes substàncies que agafen del sól? |
||||
- Què en fa la planta de l'aigua? |
||||
- Calculeu la quantitat d'aigua |
||||
- Posa't a prova! |
||||
2. Encara no ho té tot! Quina altra substància és necessària? |
||||
- Observació dels estomes (laboratori) | ||||
3. Posa't a prova! | ||||
Li cal energia. Què es forma? On es fabrica? |
||||
1. Com i on té lloc la transformació en midó? | ||||
2. També es forma oxigen. | ||||
3. Posa't a prova! | ||||
BLOC 3 | Per què li serveixen aquests nutrients a la planta? |
Activitat inicial | ||
Com utilitza els nutrients de la fotosíntesi? |
||||
1. Per sintetitzar la resta de substàncies orgàniques ( Qv ordinador) | ||||
2. Per obtenir energia | ||||
Comprovació de les prediccions | ||||
Posa't a prova! | ||||
BLOC 4 | Per què cal que mengem aquests nutrients? |
Activitat inicial | ||
Ens proporcionen matèria | ||||
Ens proporcionen energia | ||||
Anem a comparar! | ||||
Posa't a prova! | ||||
Taula d'avaluació |