inici introducció tasca procés avaluació conclusió crèdits i referències guia didàctica

INTRODUCCIÓ

Aquesta WebQuest està adreçada a tot el professorat que imparteix classes a les Aules Obertes. Els seus objectius són:

• Seleccionar recursos informàtics per poder-los treballar a les Aules Obertes.
  • Difondre aquests recursos a tots els educadors que hi estiguin interessats.
  • Utilitzar les TIC com a eina per a l'aprenentatge i la formació.
  • Presentar noves estratègies educatives.
  • Elaborar un projecte interdisciplinari fent ús de les TIC en el màxim d'activitats possibles.

Per desenvolupar aquesta WebQuest es necessiten uns mínims coneixements informàtics. Són els següents:

• Funcionament bàsic de la xarxa Internet: navegació i cerca d'informació.
  • Ús del correu electrònic com a eina de comunicació i de transmissió de fitxers.
  • Elaboració de documents amb un processador de textos.
  • Enregistrament d'informació d'una plana web.
  • Instal·lació d'una aplicació informàtica.

TASCA

La tasca proposada en aquesta WebQuest consisteix en elaborar, programar i presentar un projecte interdisciplinari per a treballar-lo amb els alumnes de les Aules Obertes. Ho realitzarem a partir de la presentació d'un ventall de recursos informàtics.

PROCÉS

TEMPORITZACIÓ:

Aquesta WebQuest està pensada per desenvolupar-la en unes 10 sessions de 3 hores de durada. En les 5 primeres sessions es presenten estratègies, materials informàtics i recursos metodològics per treballar amb l'alumnat der les Aules Obertes. En les 5 restants es formaran grups de treball per tal d'elaborar diferents projectes que es programaran i posteriorment s'exposaran.

ORGANITZACIÓ:

Formarem un equip de treball per centre amb tot el professorat que imparteix docència a les Aules Obertes. Combinarem el treball individual, realitzant les diferents activitats per àrees, amb el treball cooperatiu. Aquest consistirà en unificar, donar format i presentar el projecte.

RECURSOS:

Caldrà disposar dels recursos següents

• Aula d'informàtica.
  • Un ordinador per a cada docent.
  • Una impressora per a cada grup.
  • Connexió a internet.
  • Navegador.
  • Correu electrònic.
  • Processador de textos.

AVALUACIÓ

L'avaluació d'aquesta WebQuest es farà sobre el seu contingut. Podríem ampliar-la elaborant rúbriques per avaluar les tasques, el procés, el disseny, els recursos i el producte final.

CONCLUSIONS

La idea d'aquesta WebQuest és recollir recursos informàtics per a les Aules Obertes, donar-los a conèixer al professorat i animar-los a elaborar-ne de nous.

CRÈDITS

Aquesta WebQuest ha estat realitzada per Maria del Mar Lluelles Perera, professora d'informàtica de l'IES-SEP Caparrella de Lleida, Formadora de l'Àrea TIC, de la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics del Departament d'Educació i sòcia de la Comunitat Catalana de Webquest. Per a qualsevol informació, referent a aquesta WebQuest, podeu adreçar-vos a : mlluelle@.xtec.cat