Idees dels nens i nenes |
Com ho han fet els Xanquers ? | |
La conversa és una eina necessària a la classe dels i les xanquers. Conversar amb un mateix, en petit grup, presentar als altres el teu robot, arribar a consensuar a partir de les idees individuals, aprendre a valorar la idea de la del costat, a integrar-la, a rebatre-la amb raons de pes... | |
|
Ens sembla que d’aquesta manera anem generant significats sobre les coses importants per a nosaltres. Significats que ens van ajudant a entendre el món. En aquest cas el dels robots. |
És clar que quan parlem, també expressem sentiments i emocions. De tant en tant ens emocionem tant que no podem estar assegudes a la taula... |
Què proposen els nens i nenes de Xanquers ? | ||||
"Parlar amb la teva mare
i pare, perquè tinguin més temps, perquè puguin jugar més amb
l’Ona i el meu robot”
Guillem Puigjaner |
||||
“Fiquem una caixa coberta amb
ferro, a dintre una camera de vídeo” |
||||
|
“La
boca l’he fet amb vidre i a dins hi ha una camera. El monstre es diu
S.A” Carlos
|
|
Dani Soler
|
|
|
|
|||
“Va amb un mando a distància.
Si mous una part del mando, el robot es mourà com el mando. Si apretes
al mig de la panxa parla.” Dani Solà |
“Les cames del robot es poden
fer amb tubs de paper higiènic o de tubs de cuina, S’enganxen amb cel·lo
i a baix s’enganxa un cotxe teledirigit a les dues cames del robot i
s’emboliquen amb paper de plata.” |
|||
“La cabeza la haría de espuma
flex. Para los ojos dos canicas. La nariz, la boca y las orejas de
cartón. Para que camine le spondré dos ruedas de coche.” Jenni |
“Jo li posaria una caixa metàl·lica
per al cap. A dins de la caixa i haurà una cosa que li poses un casset
perquè parli. També una làmpara perquè il·luminin els ulls. Els braços
i les cames articulats, el cos una caixa gran de fusta.” Dani Garcia |
|||
El robot del Kevin | El robot del Tarek | |||
“El cap és un ordinador. Per
la pantalla dona missatges, parla, té una camera per veure i un telèfon
per escoltar. El cos és una aspiradora i el tub són els braços. Per
moure’s té un patinet.” Paula C |
“Un cotxe teledirigit per
caminar, una camera mitjana per mirar i una gravadora per parlar.” |
“És un robot que ajuda a casa.
Té una aspiradora per aspirar, un microones per ajudar a cuinar, un vídeo
per veure pelis i una bombeta per quan té bones idees.” Agustí
|
||
“Un robot perquè em porti al
parc mentre el pare i la mare treballen i el robot jugui amb mi.” Sara |
“Jo crec que el robot de
l’Ona tindria que ser així. Els ulls de cartró i li pintes una
rodoneta de boli. Tot l’altre de ferro, plàstic i cartró.” Marta |
|||
“Posar el cotxe teledirigit a
les dues cames. Posar un caset gravat amb la teva veu. Posar un altaveu
perquè escolti.” Pablo |
||||
Xanquers 3er primària Escola Dovella Barcelona |