Idees dels nens i nenes 

 

Com ho han fet els Xanquers ?
La conversa és una eina necessària a la classe dels i les xanquers. Conversar amb un mateix, en petit grup, presentar als altres el teu robot, arribar a consensuar a partir de les idees individuals, aprendre a valorar la idea de la del costat, a integrar-la, a rebatre-la amb raons de pes...

Ens sembla que d’aquesta manera anem generant significats sobre les coses importants per a nosaltres. Significats que ens van ajudant a entendre el món. En aquest cas el dels robots.
És clar que quan parlem, també expressem sentiments i emocions.  De tant en tant ens emocionem tant que no podem estar assegudes a la taula...

 

Què proposen els nens i nenes de Xanquers ?
"Parlar amb la teva mare i pare, perquè tinguin més temps, perquè puguin jugar més amb l’Ona i el meu robot”

Guillem Puigjaner

“Fiquem una caixa coberta amb ferro, a dintre una camera de vídeo”                 Jan


 

“La boca l’he fet amb vidre i a dins hi ha una camera. El monstre es diu S.A”

Carlos  

 

      

    

“Pots necessitar: cartró, corrent, pintura, cameres, botons, un mando a distància, un nom i un disquet.”

Dani Soler

 


“Per ajudar l’Ona vaig pensar de fer un robot perquè fos el seu amic. Primer vaig imaginar com m’agradaria que fos el robot: que parlés, mirés, caminés, pensés i que es banyes.  
Després vaig pensar com fer un robot amb material que teníem a casa. El volia fer com si fos una titella i no ho vaig saber fer. Vaig trobar una capsa i em va servir per fer el cos del robot. Una canya per les cames, dues canyes de beure pels braços. El pare em va ajudar i va agafar la caixa d’eines i a dins i vam trobar les peses que feien falta per acabar-lo.  
L’hem pintat de colors i ha quedat molt bé!”                         Emma  



“Va amb un mando a distància. Si mous una part del mando, el robot es mourà com el mando. Si apretes al mig de la panxa parla.”

Dani Solà  

“Les cames del robot es poden fer amb tubs de paper higiènic o de tubs de cuina, S’enganxen amb cel·lo i a baix s’enganxa un cotxe teledirigit a les dues cames del robot i s’emboliquen amb paper de plata.”           Grecia


“La cabeza la haría de espuma flex. Para los ojos dos canicas. La nariz,  la boca y las orejas de cartón. Para que camine le spondré dos ruedas de coche.”

Jenni  

“Jo li posaria una caixa metàl·lica per al cap. A dins de la caixa i haurà una cosa que li poses un casset perquè parli. També una làmpara perquè il·luminin els ulls. Els braços i les cames articulats, el cos una caixa gran de fusta.”

Dani Garcia  


El robot del Kevin El robot del Tarek

“El cap és un ordinador. Per la pantalla dona missatges, parla, té una camera per veure i un telèfon per escoltar. El cos és una aspiradora i el tub són els braços. Per moure’s té un patinet.”

Paula C  

“Un cotxe teledirigit per caminar, una camera mitjana per mirar i una gravadora per parlar.”     Adrian  

“És un robot que ajuda a casa. Té una aspiradora per aspirar, un microones per ajudar a cuinar, un vídeo per veure pelis i una bombeta per quan té bones idees.”

Agustí  

 


“Un robot perquè em porti al parc mentre el pare i la mare treballen i el robot jugui amb mi.”

Sara  

“Jo crec que el robot de l’Ona tindria que ser així. Els ulls de cartró i li pintes una rodoneta de boli. Tot l’altre de ferro, plàstic i cartró.”

Marta  


“Posar el cotxe teledirigit a les dues cames. Posar un caset gravat amb la teva veu. Posar un altaveu perquè escolti.”

Pablo  

Xanquers
3er primària
Escola Dovella
Barcelona

 

 

Vols veure més idees ? 

Ei, mestres ! 

L'opinió dels pares i mares  Tornar al conte

Tornar a Fem ciència