Tècniques d'Expressió Graficoplàstica |
||
INTRODUCCIÓ. Els materials que s'ofereixen d'aquesta matèria estan agrupats en blocs temàtics, presentats en forma d'UNITATS didàctiques. La seqüència d'unitats segueix el que podria ser una ordenació dels continguts del currículum semblant al segon nivell de concreció ofert pel Departament d'Ensenyament, tot i que se'n varia l'enfocament i les activitats. Des de cada unitat podeu accedir a una proposta de treball integrada per un seguit d'activitats acompanyades dels documents pertinents per a portar-les a terme. També s'hi adjunta una bibliografia i referències d'altres recursos. En la plana en la que us trobeu, hi podeu trobar una explicació sobre l'enfocament que s'ha donat a la matèria, una justificació sobre la relació i l'ordenació d'unitats que es proposa i, també, una descripció general del tipus d'activitats que podeu trobar en cada unitat. |
Els
continguts del currículum de Tècniques d'Expressió
Graficoplàstica s'han ordenat en un seguit d'unitats didàctiques
agrupades en tres apartats corresponents als tres crèdits de
la matèria: el primer
es dedica a les tècniques artístiques tradicional i a
les de caràcter objectual que generen obres PERDURABLES.
El segon a les tècniques que incorporen múltiples materials
i mitjans, no sempre propis del camp artístic, MULTIMÈDIES,
les que integren l'espai com un element més i les que generen
obres de caràcter EFÍMER. I el tercer, està
dedicat a les tècniques que permeten generar obres de forma seriada,
de caràcter REPRODUÏBLE.
|
Al
llarg de les unitats es donen algunes orientacions per a l'avaluació
i es proposen elements concrets per a dur-la a terme. En general es
pretén potenciar l'avaluació formativa de caràcter
qualitatiu. Una avaluació que intervingui directament en el procés
d'aprenentatge i que intenti, no tan qualificar els resultats dels alumnes,
sinó valorar i argumentar la tasca que estan desenvolupant i
els resultats que aquesta produeix. Això implica, per un costat,
explicitar i deixar clars en cada moment els continguts que s'estan
treballant i els objectius que es persegueixen, així com els
criteris de valoració que s'aplicaran. Així
l'alumne s'orientarà al llarg de l'aprenentatge i serà
possible argumentar les valoracions que es facin de la seva tasca, sense
caure en paràmetres de caràcter subjectiu. |
|
.
. . . |
||
|
|||