ORGANITZACIÓ

Els/les alumnes estan agrupats/ades de dos en dos. Cada setmana fan un racó diferent que el/la mestre/a assigna. A cada racó hi ha 2 alumnes, excepcionalment 1 ó 3. Els grups amb que s'ha treballat són de 24 ó 25 alumnes repartits en 12 ó 13 racons treballant alhora.

Exemple de graella organitzativa:

Dins del racó els/les alumnes poden escollir l'activitat que més els/les agradi o que més s'adapti al seu nivell d'anglès. Cada activitat normalment té un codi identificatiu i un gomet que marca el nivell: vermell (difícil), groc (mitjà) o verd (fàcil).
La disposició de la classe està d'acord amb l'activitat, hi ha vàrios cassettes amb auriculars per als racons on s'ha d'escoltar un text, una història, una cançó,... normalment estan en taules al costat d'una paret per poder-los endollar. Un dels Ràdio-cassettes té reproductor de CDs per al racó de revistes. També hi ha un ordinador multimèdia.
A cada racó es realitzen activitats ben diferents, de vegades els alumnes han de fer fitxes ja preparades (listening, writing, communication), d'altres han de comunicar-se oralment (games, role-play), també han de manipular o interactuar (mini-arco, posters, computer), fer d'espectadors/es (video), o de vegades han d'omplir un full de respostes segons l'activitat (magazines, reading, songs, stories).

Model de full de respostes:

Als racons es realitzen activitats que després els/les mateixos/es alumnes corregeixen amb els correctors específics.
Els/les alumnes sempre disposen de l'ajuda del/de la mestre/a en cas de tenir dubtes i poden utilitzar el diccionari d'anglès per a la realització dels exercicis.