| |||
|
0. Introducció Aquesta part del treball de la llicència, Anàlisi i estudi d'una experiència telemàtica experimental: els teledebats, està dedicada a la descripció i l'anàlisi dels teledebats de Llengua i Literatura organitzats pel Programa d'Informàtica Educativa (PIE) de la Generalitat de Catalunya al llarg del període 1989-1996, temps durant el qual s'han celebrat 16 teledebats de Llengua i literatura adreçats a l'ensenyament secundari, dels quals 13 han estat de Llengua i literatura catalanes i 2 a la Literatura castellana. Període de temps i nombre de teledebats que fan dels teledebats una experiència historiable i que, per tant, permeten fer una reflexió mínimament seriosa sobre aquesta activitat telemàtica. I més quan durant el curs 1995-1996, moment en què es va demanar aquesta llicència, s'havia produït un punt d'inflexió que suposava un abans i un després per als teledebats: la connexió a Internet dels centres educatius i, paral·lelament, la popularització de la telemàtica com a eina per a l'ensenyament, fets aquests que permeten considerar el període anterior com un cicle acomplert i tancat amb el qual, però, val la pena comptar. L'estudi sobre els teledebats està dividit en quatre grans blocs:
en el qual es descriu què és un teledebat, el seu inici, els elements imprescindibles per a la seva realització, com s'hi participa i les fases de realització d'un teledebat. 2n, els teledebats sobre temes de Llengua i Literatura realitzats entre els anys 1989 i 1996, part en què es descriu els teledebats de Llengua i Literatura per a l'ensenyament secundari celebrats al llarg d'aquests anys, descripció basada en la documentació existent al PIE i que inclou d'una banda, el nivell de l'alumnat a què anava adreçat, qui ha estat els seus coordinadors i els seus moderadors, si hi ha participat l'autor o algun especialista, el material didàctic generat pel teledebat (dossier de treball, dossier de recull d'intervencions o propostes didàctiques) i la localització d'aquest material; d'altra, els centres participants i els professors responsables de l'activitat. 3r, la formulació de dos models bàsics de teledebat com a resultat de l'anàlisi dels teledebats realitzats. 4r, els teledebats i el currículum de l'àrea de llengua |