Seqüència d'activitats

 

1.-Tots estem molt acostumats a veure el riu, peró què en sabem del nostre riu?. Al llarg d'aquest treball anirem aprenent moltes coses,.

Per començar volem saber on neix, per on passa, i on fa cap quan les seves aigües s'ajunten amb les del mar.

Anirem anotant les respostes en aquesta fitxa

 

2.-En el seu camí cap al mar L'Ebre passa per ciutats importants : Miranda d'Ebre, Tudela, Logronyo, Saragossa, . Anota el seu nom i després busca fotografíes i enganxa-les a la fitxa 2 i fitxa 3

 

3.-En tots aquests pobles i ciutats per on passa el riu hi viu gent des de fa milers d'anys, van construir les seves cases a la vora del riu per a tenir l'aigua prop de les seves vivendes.

A Flix els primers que van vindre a viure-hi van ser els Ibers dels que ens queden restes al poblat de Castelló, i al de Sebes.

Fes una passejada per les dos webs i anota el que creguis important en aquesta fitxa

 

4.-La navegació per l'Ebre va suposar durant segles una font de riquesa molt important.

Llaüts i llaüters eren les autèntiques "estrelles" del riu.

Llegeix la informació i contesta les preguntes de la fitxa5 i de la fitxa 6

 

5.- El riu és ple de vida i hi viuen ser vius molts diferents.

Desprès de veure la pel.licula consulteu aquesta adreça i llegireu un conte molt interessant.

Obre la Vikipedia i entre tots farem una col·lecció de peixos de riu.

Els peixos juntament amb el riu han donat lloc a moltes dites i cançons, com també alguna endevinalla.

Provem de fer endevinalles i entendre unes quantes dites?

 

6.-El riu no és igual en tot el seu recorregut, si fossim submarinistes i ens tiressim al riu trobariem que per sota també és diferent amb la informació que tens omple aquesta fitxa

.

7.-L'aigua del riu serveix gairebé per a tot però entrem al "Planeta blau" que ens ho explicaran millor.

El cicle de l’aigua és com un circuit que sempre torna a començar.

Pensem i entre tots fem una llista de coses que podem fer per no malbaratat l'aigua.

 

8.-Mentre en alguns rius es construïen ponts per creuar-los, l’Ebre, riu ample i cabalós, emprava un altre mitjà: les barques de pas.

Anota l'horari de la barca de Flix en aquesta fitxa i a continuació resol la sopa de lletres.

 

9.-Per acabar unes imatges del pont i de l'assut

 

10.- I... posa't a prova