Entrenem amb Scratch

Icona iDevice Entrenador de taules de multiplicar

Volem construir un programa per entrenar les taules de multiplicar. El programa haurà d'inventar dos números a l'atzar, a i b (entre 1 i 10) i preguntar quan fan a per b. Llavors, segons la resposta, el programa contestarà “Molt bé!” o “Malament, la resposta correcta és...” i tornarà a repetir el procés des del principi.

Abans de començar amb el programa, escriviu un diagrama dels passos, i poseu-lo en comú amb els companys.


Icona iDevice Observeu:
  • Els nombres a i b han de ser nombres a l'atzar entre 1 i 10.
  • Un cop el programa ha donat la resposta (correcte o incorrecte) torna a començar!

Icona iDevice Construïm el programa amb Scratch

Obriu l'Scratch. Podeu construir el programa sobre un "personatge" al que podreu fer “dir coses”. Aneu a “vestits”, importeu un nou personatge i esborreu el que hi ha o deixeu el mateix.

Si construïu el programa sobre el personatge serà aquest el que “farà les preguntes i respondrà”.

Podeu clicar el botó següent per veure les peces que formen el programa. Creeu les variables a i b, clicant a “nova variable”. Busqueu les peces en els blocs corresponents i uniu-les correctament. Comproveu que el programa funciona. Penseu perquè i com funciona. Intenteu canviar peces de lloc o suprimir-les i comproveu què passa.

Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License

Programem amb Scratch!