Simulacions amb Scratch

Icona iDevice Scratch com a simulador
Ja hem vist que el programa Scratch ens permet fer operacions i càlculs que si els haguéssim de comprovar "a mà" ens portarien molta feina. I podem fer moltes proves amb relativa rapidesa. Ja n'hem vist un exemple amb la successió de Fibonacci (hem conjecturat que els quocients de termes consecutius tendeixen cap al nombre d'or, cosa que es pot demostrar) i també amb la successió de Collatz (Sembla que a partir de qualsevol número inicial o "llavor" acabem entrant al cercle 4-2-1; aquesta és una conjectura no demostrada).
 
També els programes d'ordinador (i en particular l'Scratch) ajuden a fer simulacions d'experiments aleatoris; en altres sessions n'heu fetes "a mà". Ara en veurem uns exemples amb Scratch i l'avantatge de fer-ho amb l'ordinador serà que podrem generar ràpidament molts casos, observar el seu comportament, distingir-hi pautes, acostar-nos si escau al valor de la probabilitat...

Endavant!


Llicenciat sota la Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 License

Programem amb Scratch!