ÍNDIA

03-04-2018

ESPOLLA - DELHI - JAIPUR

(03-04) Volem amb Alitaila.Arribem a les 3 de la matinada ens espera el guia local Alok que ens porta fins l’hotel: Crowne Plaza New Delhi Mayur Vihar Noida.

(04-04).Ens vam aixecar a les 8 del matí, vam dormir unes 4 hores. A les 8:30 vam sortir per fer les visites. El trànsit increïble (1 hora per arribar al centre). La primera visita la vam fer a la mesquita de Jamma Masjid. La mesquita es va aixecar gràcies a la voluntat de Xa Jahan (emperador mogol entre el 1627 i 1658). La segona visita la vam fer al Raj Ghat és un memorial en record del líder hindú Mahatma Gandhi. La tercera visita va ser les ruïnes del minaret Qutab Minar. És el minaret de maons més alt del món i un destacat exemple de l'art islàmic. És també el monument islàmic més antic de Delhi. A la tarda vam visitar el temple hindú de Barla Mandir. És un temple dedicat a Shiva, Krishna i Buda. Va ser inaugurat per Mahatma Gandhi l’any 1939.L’última visita del dia va ser el temple Sikh. Va ser una visita molt interessant. La Gurdwara Bangla Sahibés el principal temple sikh de la ciutat de Delhi

(05-04) Vam sortir molt aviat en direcció a Samode, petit poble que conserva un palau transformat en restaurant i hotel. Després de deixar les coses a l’Hotel ITC Rajputana vam sortir a fer una primera visita a la citat rosa de Jaipur. Construïda d'estuc rosa imitant el gres, la ciutat és notable entre les ciutats índies premodernes per a l'amplada i la regularitat dels seus carrers. Vam fer una passeig amb rickshaw i vam assistir a una cerimònia Aarti al temple Birla.

(06-04) Al matí vam sortir molt aviat cap al fort Amber on vam pujar fins al palau a sobre d’un elefant. La edificación que actualmente se conoce como Amber Fort era inicialmente un complejo palaciego dentro del fuerte de Amber original que hoy día se conoce como Jaigarh Fort. Abans de dinar vam visitar l’observatori Jai Singh. El Jantar Mantar o Yantra Mantra és un dial equinoccial format per un gnòmon triangular amb la hipotenusa paral·lela a l'eix de la terra. Aquest instrument està destinat a mesurar el temps del dia, fins a una precisió de mig segon, i la declinació del sol i altres objectes celestes. A la tarda vam visitar el palau del maharaja. El Palau de Jaipur és un complex edificat que fou la seu i residència dels maharajas de Jaipur. Cap al tard vam visitar els cenotafis de Gaitor. Els chhatris es contrueixen en els llocs on s'ha fet la cremació de gent molt rica o molt important: poden ser una simple edificació d'una cúpula amb quatre pilars fins a un edifici complexe amb moltes cúpules i varies habitacions. Abans de tornar a l’hotel vam visitar un taller d’estampació on vam comprar dues teles per les nostres joves.

JAIPUR - AGRA - ORCHHA

(07-04) Al matí abans de marxar de Jaipur vam anar a fer fotos del “Palau del vent”. El palau té cinc pisos, els dos superiors una mica més estrets, el que li confereix una certa forma piramidal. De camí cap a Agra vam fer dues excursions opcionals i vam visitar dos llocs molt interessants. Primer vam visitar el temple de Galta Ji Mandir ( temple dels monos). Després vam visitar un petit poble amb la construcció més increïble que vam poder visitar, una cisterna construïda de la mateixa forma que els inques construïen les seves feixes.Abhaneri va ser originalment anomenat Abha Nagri, que significa "ciutat de brillantor"La ciutat està en ruïnes, però atrau turistes de tot el món. Es troba davant del temple Harshat Mata i va ser construït l' any 800. Chand Baori consta de 3.500 passos estrets i més de 13 pisos. S'estén aproximadament 30 metres sota terra, constituint un dels aljubs més grans i profunds de l'Índia. Ens vam parar a dinar en un antic palau al costat de la carretera ( va ser el dinar més senzill de tot el viatge). A la tarda vam visitar la ciutat abandonada de Fatehpur Sikri. El 1585, fou abandonada i la capital establerta a Lahore. Les raons no se'n coneixen, però podria estar relacionat amb la manca d'aigua o que Lahore estava millor situada per a fer operacions a Pèrsia i Afganistan.Els edificis estan construïts principalment amb rajola d'arena vermella extreta del mateix lloc. Vam dormir a Agra, a l’hotel ITC Mughal

(08-04) Ens vam aixecar molt aviat (5:30) per poder veure el Taj Mahal sense gaire gent. Era diumenge i semblava que tota la Índia havia decidit fer el mateix. El monument estava ple de gom a gom. El Taj Mahal és un gran mausoleu a la ciutat d'Agra a l'Índia, a la vora del riu Yamuna. El va fer construir l'emperador mogol Xa Jahan en honor a la seva difunta esposa, l'emperadriu Arjumand Banu Begum, més coneguda com a Mumtaz Mahal (l'escollida del palau). Després de la visita al monument més conegut vam anar a visitar el Fort vermell. És el fort més important de l'Índia.Vam visitar l’Ashram de la Mare Teresa de Calcuta. Vam anar a dinar a l’hotel i a la tarda vam anar al centre a fer algunes compres. A la tornada vam agafar un tuc-tuc.

(09-04) Vam agafar el tren per anar d’Agra a Jhansi, en tren es tarden 2:30 i amb autocar calia viatjar 6 hores. A Jhansi ja ens esperava un altre cop l’autocar que havia marxat el dia abans d’Agra. Vam continuar el viatge fins arribar al petit poble d’Orchha. Vam visitar el Palau-fortalesa, magnífic però actualment molt degradat, abandonat, les pintures deteriorades però molt interessants. També vam visitar els cenotafis o chhatris a l'altre costat del riu Betwa, vam poder veure molts voltors...

ORCHHA - KHAJURAHO

(10-04) Vam viatjar tot el matí, al arribar a l’hotel Radisson Jass Hotel Khajuraho vam dinar i la tarda era lliure. Nosaltres vam aprofitar per gaudir de la piscina, fer un massatge i anar de compres. Algunes persones del grup van fer una opcional que era un safari en un parc natural.Al vespre tot el grup vam assistir a una cerimònia en un temple. La més autèntica de tot el viatge. Al davant del temple hi havia una botiga on vam comprar dues samarretes i uns pantalons que ens van fer a mida i ens els varen portar a l’hotel. ( 12 €)

(11-04) Al matí, molt aviat, vam anar a visitar els temples de la zona Oest, que es troben al costat mateix del poble ( els millors)Els temples foren construïts entre la meitat del segle X i la meitat del segle XI. Tota la zona està emmurallada amb diverses portes que permeten l'entrada cadascuna de les qualsté dos palmeres a l'entrada. Els temples originals eren uns 80 dels quals 22 estan en bon estat. La superfície total és de 21 Km². Allunyats dels llocs habituals es van conservar sota els mongols coberts de vegetació, sent redescoberts el 1838 pel capità britànic I. S. Burt.Els temples estan sobre plataformes elevades per facilitar el passeig ritual al seu entorn. Les torres estan sobre les plataformes de manera que donen sensació de verticalitat des de lluny. Estan construïts amb blocs de granit i pedra calcària, estan units els blocs per enllaços metal·lics. Els murs estan dividits en franges horitzontals mitjançant motllures i baixos relleus.Hi ha escultures de cinc tipus: les geomètriques i florals sobretot als sostres, columnes i motllures; les representacions de la vida de la cort amb balls, músiques i activitats diàries; figures d'animals generalment a l'exterior i parts inferiors; les figures de deus i deesses generalment al fons del temple; i finalment les figures de dones i parelles en activitat sexual.El motiu de les escultures eròtiques no es coneix: es pensa que era educatiu per ensenyar el kamasutra als més joves però hi ha altres teories.

.Després vam visitar els temples del grup est, amb tres temples hinduistes i tres jainistes. Tots els temples són més petits que els del grup oest.Vam tornar a l’hotel i ens vam preparar per agafar l’avió que ens portaria fins a Benarés (Varanasi)

BENARÉS - DELHI

Per anar a Benarés el grup es va dividir en dos, nosaltres vam sortir amb el primer avió i per tant vam arribar a Benarés 2 hores abans que l’altre grup.Un cop a l’aeroport ens esperava un guia amb un autocar que ens va portar fins l’hotel The Gateway hotel Ganges. A les 19h vam agafar l’autobús que ens va portar fins el centre de la ciutat on vam agafar un rickshaw per anar fins el Ganges. L’experiència va ser increïble, els carrers anaven de gom a gom i era impossible circular. Al final vam arribar al costat del riu, l’ambient era genial, a l’esquerra, una mica lluny, es veien els focs de les cremacions. Com que varem arribar tard no vam poder fer el viatge en barca per veure-les de prop. Ens vam quedar a la riba esperant que comencés la cerimònia Aarti en honor del déu.Vam pujar a una barca per veure millor la cerimònia i un cop finalitzada vam tornar a l’hotel un altre cop amb el rickshaw i amb molt més transit. Vam sopar i vam anar a dormir ràpid ja que l’endemà ens aixecaríem a les 4:30 per anar a veure els banys i les cremacions. Era l’últim dia i no tornaríem a agafar el llit fins 48 hores després.

(12-04) A les 4.30 del matí el despertador va sonar. El dia serà molt llarg però també inoblidable. Les imatges de Benarés ens quedaran per sempre impregnades a la retina, els banys rituals, les ofrenes, les cremacions, l’escola de ioga, la sortida del sol,... Aquesta vegada vam arribar fins el Ganges a peu, pràcticament no hi havia gent, molts pocs turistes...A mesura que ens acostàvem al riu podien veure gent dormint al carrer, demanant caritat, pregant, preparant les ofrenes, rapant-se el cos, ...Vam agafar una barca i aquesta vegada si que vam fer una gran passejada pel riu, a la dreta i a l’esquerra del Ghat Dasaswamedh ( un del més importants de Benarés). Primer vam baixar el riu cap a la dreta en direcció Maharaja Harishchandra Ghat on es fan cremacions, en vam poder veure una, i on hi ha l’incineradora actual. Al ghat del costat vam poder veure una sessió de ioga que feien els estudiants que volen ser sacerdots.Vam tornar enrere i vam anar fins aManikarnika Ghat. Es trata del principal ghat de cremacions.

Vam tornar a l’hotel a esmorzar i després ens vam preparar pel viatge de tornada. Abans d’abandonar Benarés vam visitar una fàbrica de tapissos de seda. Allà vam comprar el tapís que tenim al menjador.Vam agafar l’avió cap a Delhi i un cop arribats vam anar a fer una optativa fins al mercat tibetà. Nosaltres creiem que ens portarien al mercat de Chandni Chowk, un mercat tradicional d’espècies que es troba molt a prop de la gran mesquita, però ens van portar a un mercat situat al centre, a la zona més occidentalitzada. Vam arribar força tard però encara vam tenir temps de comprar. Vam anar a sopar i no ho vam poder fer al restaurant que teníem reservat, el xofer ho va solucionar portant-nos al restaurant on havíem dinat el primer dia.

El viatge va ser molt llarg però com que durant força estona vam dormir es va fer força passable.Al arribar a Barcelona vam agafar el tren fins a Figueres i en Pau ens va venir a buscar.