NÀPOLS

Gener 2018

ESPOLLA - NÀPOLS - SALERNO - COSTA AMALFITANA

El dissabte vam arribar al migdia a Nàpols. Vam passejar pel barri i vam visitar el Duomo, força interessant sobretot el campanar i la cripta barroca (meravellosa). Vam sortir en direcció Salerno, sense cap problema, els problemes els vam tenir a l’hora de trobar l’hotel. La circulació als voltants de Nàpols i Salerno és difícil, cal arribar als llocs abans de fer-se fosc. Un cop situats, tot millora.L’hotel, Novotel Salerno Est Arechi 4*, és un hotel nou, ben situat a prop del metro i al costat de l’autopista ( està al costat de l’estadi). El pitjor són els voltants de l’hotel, força bruts i amb moltes cases i carrers abandonats.Vam agafar el metro i vam visitar Salerno.

El diumenge vam tornar enrere per visitar les famoses ruïnes d’Ercolano. Les ruïnes magnífiques, amb cases pràcticament completes, bons mosaics i bones pintures. També es poden veure portes fossilitzades.Després vam anar a visitar la costa Amalfitana. Per poder-hi arribar vam travessar Gragnano, el poble estava col·lapsat, els carrers plens de cotxes i impossible d’avançar. Però un cop salvat aquest poble la carretera va canviar i el transit també. Vam passar per una carretera de costa molt retallada, amb grans penya-segats i pobles penjats a la vessant de la muntanya. Vam fer diferents parades fins arribar a Amalfi ( preciós) carrers estrets i amb pujades espectaculars. La catedral magnífica amb una escala difícil de pujar. Vam dinar al costat de la catedral, un menú de peix i un de carn (25/20 €).També vam parar a Vietri sul mare on hi havia moltes botigues de ceràmica ( poble bonic i curiós; no val la pena visitar la catedral malgrat el que diuen les guies).

PAESTUM - COSTA DEL CILENTO - RIVIERA DEI CEDRI

Dilluns al matí plovia i vam anar fins a Paestum. Vam trobar l’hotel i vam anar a visitar les ruïnes, magnífiques... Els temples espectaculars sobretot el del mig dedicat al deu Neptú ( Poseidó). El museu modern i amb peces molt interessants. S’hi conserven tombes etrusques amb pintures de gran nivell i molt ben conservades.Vam anar a dinar a Agròpoli, ciutat sense interès on vam tenir moltes dificultats per poder dinar ja que tot estava tancat. Al vespre va ploure molt. L’hotel Royal molt bé, l’esmorzar dolç fantàstic.

Dimarts vam fer la península del Cilento. Vam visitar Castellabate, Santa Maria de Castellabate, Acciaroli, Velia ( No vam poder veure les ruïnes ja que els dimarts estaven tancades.). Vam parar a Palinuro per poder dinar però després de voltar per tot el poble no vam trobar cap restaurant obert, vam menjar en una fleca ( una tavola calda) i vam anar a un bar a fer el café per poder anar al lavabo. Després vam pujar fins al far i vam fer una petita volta, el lloc era molt desert i no convidava a passejar, la costa molt espectacular. Vam anar a dormir a Sapri. L’hotel Tirreno 4* molt antic, no semblava un 4* però estava a davant del mar.

Dimecres vam visitar la Riviera dei Cedri. Esmorzem i sortim als voltants de les 9 del matí. La carretera de la costa està plena de corbes molt tancades, el paisatge és molt bonic, tant o més que el de la costa Amalfitana. Arribem a Praia di Mare però no ens parem ja que no veiem cap lloc espectacular. Anem fins a Scalea. Aquí ens parem i visitem el centre històric. Sense rehabilitar però molt bonic, carrers molt estrets i fortes pujades d’escales que no s’acaben, si arreglessin les cases el lloc seria molt espectacular. Vam poder visitar l’església. Seguim el camí fins arribar a Diamante, força interessant i amb murals molt macos. Com sempre tenim problemes per dinar, però trobem un restaurant on mengem un menú molt bó amb espaguetis picants ( amb guindilla) i bacallà. A la tarda anem a Belvedere Marítimo, on visitem el nucli històric penjat a dalt el turó i amb algunes cases rehabilitades.

MATERA - NÀPOLS

Dijous hem sortit aviat de Sapri i hem seguit la direcció de Lauria per travessar els Apenins; abans d’arribar a la costa hem girat cap a Colobraro ( penjat a la muntanya, allà on Jesús va perdre l’esperdenya) i d’allà cap a Tursi per un camí de carros amb molts de trossos sense asfalt (increïble ). Quan vam arribar a Tursi la carretera va canviar i vam poder arribar sense problemes a Matera. Ens va costar trobar l’hotel, però un senyor molt amable ens hi va acompanyar amb el seu cotxe. La noia de l’hotel també va ser molt amable i ens va indicar com arribar al centre de la ciutat i a on teníem que aparcar. Vam poder fer tot el que la Natalia ( companya de l’IES) ens havia recomanat menys la Capella del Pecato Originale. Vam anar a dinar a l’ Hosteria Malatesta ( amanida i dos plats de pasta típics de la zona), vam visitar la Murgia i de tornada vam comprar Foccacia de pomodoro al forn da Paoluchio.A la tarda vam fer un tour guiat de 2 hores per anar a veure la Murgia i dues capelles paleocristianes. La ciutat magnífica, un plató de cine, s’hi ha gravat moltes pel·lícules. Impressionant !!

Divendres vam sortir en direcció Nàpols i vam arribar a la ciutat als voltants de les 11. Ens va costar trobar l’hotel, ens vam perdre en dues ocasions quan circulàvem per l’autopista. Al final vam sortir en una barriada per fer benzina i al tornar enrere ens vam trobar en el carrer on havíem de tornar el cotxe, al costat de l’aeroport. A partir d’aquest moment i demanant moltes vegades la direcció vam aconseguir arribar a l’hotel. Ens van donar una habitació per anticipat i ens va explicar com arribar al centre en bus ( nº 182). No vam tenir cap problema i vam poder arribar fins el centre només pagant 1’50 €.Vam baixar a la plaça Carles III i vam caminar fins a arribar al duomo, vam tenir sort ja que el vam poder visitar abans de que tanquessin. La Catedral de Nàpols és el principal edifici de culte de Nàpols.Vam seguir baixant cap al centre i ens vam trobar amb el Decumanos ( Via Tribunali), un carrer ple de restaurants i botigues per turistes amb molt d’ambient sobretot estudiants que devien sortir de classe. Vam anar a dinar a TRATTORIA NAPOLI NOTTE, un bon menú acompanyat d’un limoncello al final.Després de dinar vam anar al Museu Arqueològic Nacional. Es considera un dels més importants del món, tant per la qualitat com per la quantitat d'obres que s'hi exposen, principalment les de l'època grecoromana.