| Objectius |
Apreciar la importància de la física en el desenvolupament tecnològic.
Considerar críticament la validesa dels resultats obtinguts.
Utilitzar correctament els diferents aparells.
|
|
| Àmbit
curricular: |
Ciències socials, Ciències de la naturalesa, Matemàtiques, Cultura clàssica.
|
|
| Lloc on es realitza: |
A 5 quilòmetres de Tarragona, on es troba l’aqüeducte.
|
|
| Nivell
educatiu: |
Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.
|
|
| Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
| Activitat: |
|
| Tipus: |
Treball de camp.
|
| Descripció: |
La proposta se centra en l’estudi d’una construcció fonamental de l’enginyeria romana, per mitjà de la qual intentem ponderar l’experimentació, la comprensió de la física i la utilització de les matemàtiques. S’inicia l’activitat amb l’anàlisi del sistema constructiu emprat per a la seva realització i els diferents elements arquitectònics que el componen. Posteriorment en calculem l’alçària i el desnivell, a més del cabdal i de la velocitat de l’aigua que hi circulava.
|
| Material: |
Guia didàctica per al professorat i fulls de treball per a l’alumnat.
Dendròmedre, vasos comunicats, teodolits, cintes mètriques i un arc.
|
| Durada: |
Mig dia.
|
| Desplaçament: |
En autobús.
|
|
| Observacions |
S’han de preparar tres grups de treball.
|