TÀRRACO A L'ÈPOCA ROMANA TORNAR A ACTIVITATS

El Pretori

Comprendre les restes que perduren, contextualitzant-les.

Entendre i identificar el mite d'Hipòlit.

Comprendre que les ciutats són éssers vius que canvien al llarg del temps.

Coneixement del medi social i cultural.
Ciències Socials, Cultura clàssica.

Lloc on es realitza: Al Pretori.

Nivell educatiu: Cicle mitjà i superior de l'educació primària i Educació Secundària Obligatòria.

Tipus: Treball de camp.

Treballem l'edifici exteriorment i interna. De l'exterior identifiquem: els aparells, les modificacions a la façana des del 1800, parts d'un arc, reconstrucció del Fòrum, i llegenda de Ròmul i Rem. Ja a l'interior, aprofitem el material dipositat, com el sarcòfag d'Hipòlit (iconografia i treball escultòric) i les maquetes de la part alta de Tàrraco (identificació dels edificis i de les seves parts) i la medieval com a contrastació.

Material: Dossier per a l'alumnat i per al professorat. Per als alumnes d'educació primària tenim un conte sobre el mite d'Hipòlit.
Durada: Mig dia.
Desplaçament: A peu.

Cal dividir el grup en dos per treballar un subgrup al sarcòfag i la resta a la maqueta i després al revés.Aquesta activitat està dissenyada de manera que en permet l’aplicació autònoma per part del professorat interessat.