La Torre dels Escipions

Comprendre els rituals funeraris i el sentit de la mort de la cultura romana.

Aprendre els diferents tipus d'enterraments i lligar-los tant en els costums com en els grups socials.

Analitzar la Torre dels Escipions, tant en els seus aspectes constructius com en els decoratius.

Ciències Socials, Tecnologia, Cultura clàssica, Matemàtiques.

Lloc on es realitza: A l'aula i a la Torre dels Escipions.

Nivell educatiu: Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Tipus: Treball de camp i a l'aula.

Els treballs previs consten d'una sèrie de documents i d'activitats que ens parlen dels rituals i de les tipologies dels enterraments. El treball de camp serveix per analitzar in situ un mausoleu col·lectiu singular, amb uns paraments monumentals i una iconografia funerària força significativa. Alhora treballem textos i imatges de fonts primàries per contrastar la visió del passat del monument, i practiquem medicions.

Material: A més del dossier per a l'alumnat , deixem en prèstec una maleta amb cintes mètriques (romana i actual), brúixola i pedres de dues pedreres per identificar-ne l'origen àmpliament il·lustrat.
Durada: Dues hores.
Desplaçament: En autobús.

Aquesta activitat està dissenyada de manera que en permet l’aplicació autònoma per part del professorat interessat.