Taller d'arqueologia

Apropar l’alumne/a al treball arqueològic tant en l’aspecte d’excavació com dels treballs de laboratori posteriors: classificació, datació, restauració i interpretació.

Aplicar un mètode científic per obtenir informació a partir de les restes arqueològiques.

Valorar les restes arqueològiques com a patrimoni comú que cal conservar.

Coneixement del medi social i cultural, Educació artística: visual i plàstica.
Ciències socials, Educació visual i plàstica, Cultura clàssica.

Lloc on es realitza: Jardins i dependències del CdA de la ciutat de Tarragona

Nivell educatiu: Cicle Superior de l’Educació Primària i ESO

L’activitat es realitza en tres fases. La primera consisteix en l’excavació d’una àrea de 54 m2 inicialment “sembrada” de material arqueològic i que permet arribar a unes conclusions. La segona té lloc a l’aula on s’introdueixen els treballs de laboratori complementaris a la tasca de l’arqueòleg: datació, identificació de materials, identificació d'objectes, restauració de peces, compleció de restes, dibuixos, etc. Per últim, es posen en comú les conclusions a què s’ha arribat.

Material: Quadern de treball per als alumnes, jaciment, estris d’excavació (pinzells, pales, brúixola, cintes mètriques, lupa, etc.), material arqueològic autèntic i rèpliques.

Per al treball de camp és convenient subdividir la classe en 2 grups.