La vil·la romana de "Els Munts"

Comprendre a partir de l’estudi de les restes arqueològiques de la vil·la dels Munts, quina era la distribució, organització i explotació del territori.

Entendre el concepte de “territorium” d’una ciutat romana i el paper que hi jugaven les vil·les.

Copsar l'estructura constructiva s'una vil·la: la zona rústica i l'urbana.

Ciències Socials, Llengua i literatura, Cultura clàssica.

Lloc on es realitza: Jaciment arqueològic dels Munts. Altafulla

Nivell educatiu: Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Es parteix d’una simulació, segons la qual es demana als alumnes l’elaboració d’una guia de visita de la vil·la romana d’Els Munts. Per a la seva realització se'ls facilita un material documental (imatges i textos) i es fa una visita dirigida, en petit grup, a les restes. L’activitat permetrà la comprensió del context històric i econòmic que justifica la construcció de les vil·les, a més de reconèixer les característiques, condicions i funcions de les parts d'una vil·la romana, en general, i de la d’Els Munts, en concret. Com a treball d’avaluació i de recapitulació es compta fer el «Joc de la vil·la d’Els Munts», joc de preguntes entorn al tema treballat.

Material: Carpeta de documents (material de préstec ), fulls de treball de Camp, guia didàctica, joc de la vil·la. (material de préstec).
Desplaçament: Desplaçament amb autobús fins a la vil·la.

És important la implicació de l’àrea de Llenguatge ja que la realització de la Guia de Visita, necessita un esforç de lectura comprensiva.