Juguem com jugaven les nenes i nens romans de Tàrraco

Conèixer el món del joc infantil a l’època romana i comprovar-ne la pervivència en els jocs populars i tradicionals.

Realitzar jocs seguint unes normes inicialment desconegudes i haver d’establir l’adaptació de les condicions del joc a l’època actual.

Fomentar el joc cooperatiu.

Coneixement del medi: social i cultural, Educació artística: visual i plàstica, Educació física, Matemàtiques

Ciències socials, Educació física, Educació visual i plàstica, Matemàtiques.

Lloc on es realitza: Espai a l’aire lliure més o menys gran segons el nombre d’alumnes participants al centre sol·licitant.

Nivell educatiu: Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària i ESO.

Tipus: Taller

Es tracta d’una proposta de treball inclosa en l’aprenentatge actiu, així, els alumnes es converteixen en els protagonistes de l’activitat, tot organitzant i realitzant els jocs, que poden desenvolupar-se en petit o en gran grup. Per mitjà de les reproduccions i de la pràctica del joc, coneixeran alguns aspectes de lleure dels infants romans d’una manera lúdica i viscuda.

Material: S’ofereix el material didàctic per preparar l’activitat, adreçat al professorat i a l’alumnat. Es facilita, en préstec, la reproducció d’una trentena de jocs romans i un quadern explicatiu amb 63 jocs.
Durada: Un dia.
Desplaçament: No n'hi ha.

L’activitat està dissenyada de manera que permeti la seva realització autònoma, per part dels professors interessats, en el centre, sense necessitat de desplaçaments. El bagul dels jocs s’ha d’anar a buscar i retornar al Camp, en el mateix estat inicial del prèstec, i en el termini fixat.