CATALĀ | ANGLČS
ENLLAĮOS
TĀRRACO A L'ČPOCA ROMANA TORNAR A ACTIVITATS

De l'ou a la poma (1)

Identificar i classificar els aliments.

Comprendre de manera bāsica com era l'alimentaciķ romana i algun dels elements que s'hi vinculaven.

Comprendre la importāncia de tenir uns hābits alimentaris correctes.

Āmbit curricular:

Coneixement del medi social i cultural. Coneixement del medi natural, educaciķ artística visual i plāstica. Llengua.

Lloc on es realitza: A l'escola.

Nivell educatiu: Cicle mitjā de l'educaciķ primāria.

Tipus: Taller a l'aula.
Descripciķ:

Els alumnes han d'idenificar i classificar els aliments, cercar els diferents sistemes de conservaciķ, veure com eren els menús i els āpats romans, els preus, els estris de cuina i de taula, observar les fonts primāries i secundāries, etc..

Material: Dossier per a l'alumnat i per al professorat i un bagul en prčstec amb aliments i rčpliques, sistemes de conservaciķ, un joc, dōlies i āmfores, cartells amb noms, capses amb pistes identificadores.
Durada: D'1 a 5 dies.
Desplaįament: No n'hi ha.

Els professors responsables de l'activitat han d'anar a buscar i retornar el material al CdA en el termini temporal fixat. Aquesta activitat estā dissenyada de manera que en permet l’aplicaciķ autōnoma per part del professorat interessat.