Objectius |
Descobrir la catedral de Tarragona a través d’uns mecanismes d’aproximació a l’obra d’art que seran desenvolupats en nivells superiors.
Conèixer on està situada, els espais que la integren, les persones que podem trobar-hi i descobrir-ne aspectes iconogràfics.
Gaudir dels "secrets"que ofereix la catedral.
|
|
Àmbit
curricular: |
Coneixement del medi social i natural.
|
|
Lloc on es realitza: |
Catedral de Tarragona
|
|
Nivell
educatiu: |
Cicle Mitjà d’Educació Primària |
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Treball de camp.
|
Descripció: |
Us plantegem una activitat didàctica basada en la descoberta i el joc, com a elements substancials per a la comprensió i el coneixement de la catedral. Hem intentat jugar amb la investigació i posar de relleu una bona dosi d’aventura, partint de la seva curiositat personal per tal d’aconseguir així una experiència excitant i divertida, que permeti futurs aprenentatges significatius.
Consta de dues parts ben diferenciades que es realitzaran durant la visita a la catedral. La primera ens permetrà fer una aproximació de la seva situació a la ciutat de Tarragona i estudiar el claustre, i alguns dels seus elements. Amb la segona, descobrirem els misteris de l’interior del temple i del seu campanar.
|
Material: |
Guia Didàctica, quadern de treball, plànol plastificat, capsa amb dotze “pams” de diferents colors, un gat i una rata de peluix, una carpeta, amb fulls plastificats de: Recerca d’animals i d’”On sou?”; el conte El fantasma de la catedral.
|
Durada: |
Mig dia.
|
Desplaçament: |
A peu.
|
|
Observacions |
Cal organitzar els alumnes en equips de treball (de tres o quatre) per a fer la recerca.
És convenient haver fet els treballs previs. |
|
|