CATALÀ | ANGLÈS
PRESENTACIÓ
SITUACIÓ
ACTIVITATS
ESTADES I SORTIDES
CURS D'ESTIU
INSTAL·LACIONS i ALLOTJAMENT
SOL·LICITUD
ENLLAÇOS
PUBLICACIONS
ACTIVITATS INTERACTIVES
LA TARRAGONA MEDIEVAL TORNAR A ACTIVITATS  

Descobreix els secrets de la Catedral

Objectius
  Descobrir la catedral de Tarragona a través d’uns mecanismes d’aproximació a l’obra d’art que seran desenvolupats en nivells superiors.

  Conèixer on està situada, els espais que la integren, les persones que podem trobar-hi i descobrir-ne aspectes iconogràfics.

  Gaudir dels "secrets"que ofereix la catedral.


Àmbit curricular:

Coneixement del medi social i natural.


Lloc on es realitza: Catedral de Tarragona

Nivell educatiu: Cicle Mitjà d’Educació Primària

Estacionalitat: Tot el curs escolar.

Activitat:
Tipus: Treball de camp.
Descripció:

Us plantegem una activitat didàctica basada en la descoberta i el joc, com a elements substancials per a la comprensió i el coneixement de la catedral. Hem intentat jugar amb la investigació i posar de relleu una bona dosi d’aventura, partint de la seva curiositat personal per tal d’aconseguir així una experiència excitant i divertida, que permeti futurs aprenentatges significatius.
Consta de dues parts ben diferenciades que es realitzaran durant la visita a la catedral. La primera ens permetrà fer una aproximació de la seva situació a la ciutat de Tarragona i estudiar el claustre, i alguns dels seus elements. Amb la segona, descobrirem els misteris de l’interior del temple i del seu campanar.

Material: Guia Didàctica, quadern de treball, plànol plastificat, capsa amb dotze “pams” de diferents colors, un gat i una rata de peluix, una carpeta, amb fulls plastificats de: Recerca d’animals i d’”On sou?”; el conte El fantasma de la catedral.
Durada: Mig dia.
Desplaçament: A peu.

Observacions

Cal organitzar els alumnes en equips de treball (de tres o quatre) per a fer la recerca.
És convenient haver fet els treballs previs.

TORNAR A ACTIVITATS  
 
Disseny optimitzar per 800x600 (C) Camp d'Aprenentatge de Tarragona - 2007 Powered by JASPSOFT