Objectius |
Facilitar a l’alumne l’adquisició de mecanismes -de reflexió i d’observació- d’aproximació a l’obra d’art.
Conèixer els objectes litúrgics en el seu context històric i procedència.
Analitzar algunes de les peces més significatives del museu.
|
|
Àmbit
curricular: |
Àrea de Ciències Socials.
|
|
Lloc on es realitza: |
Catedral de Tarragona
|
|
Nivell
educatiu: |
Segón Cicle d'ESO i Bat |
|
Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
Activitat: |
|
Tipus: |
Treball de camp.
|
Descripció: |
Els treballs previs permetran conèixer les diferents tècniques i procediments emprats en la realització de les peces exposades, contextualitzar-les i descobrir-ne la funcionalitat. La visita al Museu pot convertir-se en un recurs valuós per activar la imaginació, establir associacions amb altres realitats conegudes -per comparació o semblança- o per trobar una coherència a les representacions de personatges o objectes a partir d'interpretacions personals. Les peces del museu estan ordenades cronològicament i la proposta didàctica planteja l’estudi d’objectes de diferents èpoques i tècniques.
|
Material: |
Guia Didàctica, quadern de treball, motxilla amb: un vitrall, un tornicub, un joc d’escultura barroca i unes cartes de les famílies dels personatges d’”El tapís de la bona vida”.
|
Durada: |
Mig dia.
|
Desplaçament: |
A peu.
|
|
Observacions |
Les característiques de les peces exposades fan recomanable que el professor seleccioni prèviament les més adients per estudiar, tant des del punt de vista de l’edat dels alumnes com de les lectures possibles. S’han de preparar cinc grups de treball. És un material preparat per a ser usat de manera autònoma per al professorat del centre. |