| Objectius |
Adonar-se de l'evolució històrica de la ciutat, des dels primers pobladors fins al final de l'edat mitjana, i conèixer els principals fets que l’han causada.
Identificar l’estructura i la composició social de la ciutat de Tarragona a l’edat mitjana.
Possibilitar als alumnes el coneixement i l’ús de tècniques d’anàlisi i estudi de dades que ens mostren el passat de la ciutat.
|
|
| Àmbit
curricular: |
Ciències Socials.
|
|
| Lloc on es realitza: |
En el centre
|
|
| Nivell
educatiu: |
ESO i Bat |
|
| Estacionalitat: |
Tot el curs escolar. |
|
| Activitat: |
|
| Tipus: |
Taller.
|
| Descripció: |
Es proposa l’estudi de l’evolució històrica de la ciutat de Tarragona des del seu inici fins a l’acabament de l’edat mitjana. Són els propis alumnes, que dividits en cinc equips, cerquen la informació, ordenen el material i exposen als seus companys, de manera sistemàtica i gràfica, l'apartat que els correspon, a fi d’aconseguir un coneixement global de les transformacions de la ciutat i dels edificis que encara hi perduren. Posteriorment, amb la informació i les imatges recollides realitzen, per grups, un opuscle on reflecteixen els coneixements adquirits.
|
| Material: |
Es proposa l’estudi de l’evolució històrica de la ciutat de Tarragona des del seu inici fins a l’acabament de l’edat mitjana. Són els propis alumnes, que dividits en cinc equips, cerquen la informació, ordenen el material i exposen als seus companys, de manera sistemàtica i gràfica, l'apartat que els correspon, a fi d’aconseguir un coneixement global de les transformacions de la ciutat i dels edificis que encara hi perduren. Posteriorment, amb la informació i les imatges recollides realitzen, per grups, un opuscle on reflecteixen els coneixements adquirits.
|
| Durada: |
Un dia.
|
| Desplaçament: |
No n'hi ha
|
|
| Observacions |
Cal preveure de dividir la classe en cinc grups. Aquesta activitat esta dissenyada de manera que permeti la seva aplicació autònoma per part del professorat interessat. |
|
|