LA TARRAGONA MEDIEVAL TORNAR A ACTIVITATS

Viatge en el temps: Tarragona a l'edat mitjana

Adonar-se de l'evolució històrica de la ciutat, des dels primers pobladors fins al final de l'edat mitjana, i conèixer els principals fets que l’han causada.

Identificar l’estructura i la composició social de la ciutat de Tarragona a l’edat mitjana.

Possibilitar als alumnes el coneixement i l’ús de tècniques d’anàlisi i estudi de dades que ens mostren el passat de la ciutat.

Ciències Socials.

Lloc on es realitza: En el centre

Nivell educatiu: ESO i Bat

Tipus: Taller.

Material: Es proposa l’estudi de l’evolució històrica de la ciutat de Tarragona des del seu inici fins a l’acabament de l’edat mitjana. Són els propis alumnes, que dividits en cinc equips, cerquen la informació, ordenen el material i exposen als seus companys, de manera sistemàtica i gràfica, l'apartat que els correspon, a fi d’aconseguir un coneixement global de les transformacions de la ciutat i dels edificis que encara hi perduren. Posteriorment, amb la informació i les imatges recollides realitzen, per grups, un opuscle on reflecteixen els coneixements adquirits.
Durada: Un dia.
Desplaçament: No n'hi ha

Cal preveure de dividir la classe en cinc grups. Aquesta activitat esta dissenyada de manera que permeti la seva aplicació autònoma per part del professorat interessat.