LA TARRAGONA MEDIEVAL TORNAR A ACTIVITATS

Joc de ciutat. Tarragona medieval

Comprendre el que suposa en una ciutat la sobreposició i reutilització d'elements arquitectònics i estructures urbanes d'una època, sobre una altra.

Observar la distribució urbana medieval i la seva relació amb els oficis, els gremis i els estaments.

Potenciar en els alumnes l’hàbit d'observació i de reflexió per tot el que els envolta, a través de la lectura i de la interpretació de plànols.

Coneixement del medi social i cultural.
Ciències Socials.

Lloc on es realitza: Part alta de la ciutat de Tarragona.

Nivell educatiu: ESO i Bat

Tipus: Taller.

És un joc de localització i contextualització d’elements arquitectònics i urbanístics d’altres èpoques, en el traçat de la ciutat actual, que els alumnes realitzaran de manera autònoma.
Es demana també que reconeguin les característiques més importants que configuren els espais bàsics d'una ciutat medieval així com dels edificis més emblemàtics de l’època: la catedral, la casa del degà, etc.

Material: Guia didàctica per als professors/es i un sobre amb cinc quaderns, quatre de recorreguts i un d’indicacions.
Desplaçament: A peu.

Cal organitzar els alumnes en equips de treball (de quatre o cinc membres) per a fer els recorreguts.
Resulta convenient un coneixement inicial de l’ús i interpretació dels plànols.
Aquesta activitat esta dissenyada de manera que permeti la seva aplicació autònoma per part del professorat interessat.