LA TARRAGONA MEDIEVAL TORNAR A ACTIVITATS

Vidres i vitralls

Conèixer el per què, des de quan i com es fa el vidre.

Possibilitar als alumnes el coneixement de la seva composició, el procés de fabricació del vidre, els diferents tipus de vidre i la construcció de vitralls.

Descobrir les diferents tècniques pictòriques i decoratives en un vitrall.

Ciències socials, Educació visual i plàstica i Tecnologia.

Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i la catedral de Tarragona.

Nivell educatiu: ESO i Bat

Tipus: Taller.

S’estableix un diàleg intentant donar resposta a la seva curiositat. Es crea una línia cronològica on s’hi col·loquen objectes de vidre de diferents èpoques històriques. Tot seguit es mostra el procés de realització i els components dels diferents tipus de vidre: de ciba, de manxó, placat i opac. Veiem com es realitzava una vidriera en l’edat mitjana; en fixar-nos en el dibuix, les tècniques decoratives, el tipus de coloració, l'emplomat, les marques de vitraller, la col·locació, etc. En darrer terme es proposa que els alumnes facin el seu vitrall tot preparant el dibuix previ, el pintin amb grisalla i l’emplomin. Per la tarda es pot realitzar una visita a la catedral per estudiar-hi els vitralls.

Material: Guia didàctica per als mestres i quadern de treball per als alumnes, mostres de diferents tipus de vidre de: ciba, manxó, opac, placat, ploms i d'objectes, plafons pintats amb grisalla on es mostren les tècniques de: trepa, manllevat, lavís, picat i groc d’argent.
Durada: Un dia.
Desplaçament: En autobús.

El grup no pot superar els 25 alumnes.