TARRAGONA URBANA TORNAR A ACTIVITATS

Itineraris urbans

Fer conèixer Tarragona més enllà de la zona central de la ciutat, les diferents -i diferenciades- zones urbanes que la configuren.

Desenvolupament de la capacitat de comprensió de l’espai per part dels alumnes, d’iniciació a l’urbanisme.

Ús de la xarxa de transports públics urbans i de l'educació viària.

Coneixement del medi social i cultural.
Ciències Socials.

Lloc on es realitza: Diverses zones de la ciutat.

Nivell educatiu: Cicle Superior de l’Educació Primària i Ensenyament Secundari Obligatori.

Recorregut per tres zones clarament diferenciades de la ciutat en equips de treball on es realitzarà la recollida de dades (les mateixes a cada zona) sobre aspectes d'urbanisme, comercials, contaminació acústica i densitat de circulació. Ús del plànol com a eina d’orientació. Pràctica de circulació urbana com a vianants (educació vial). Tenir cura de les instal·lacions i serveis d’ús públic valorant-ne la conservació.

Material: Guia Didàctica i fulls de treball, carpeta amb les instruccions i plànols dels recorreguts que cal fer., targetes “Bono-Bus” per pagar els viatges d’autobusos, màquines de fotografiar tipus “Polaroid”.
Durada: Un dia.
Desplaçament: A peu i en autobusos urbans.

Es preveu realitzar quatre recorreguts diferents i cal subdividir el grup classe en vuit equips de treball. Aquesta activitat està dissenyada de manera que permet la seva aplicació autònoma per part del mestre interessat.