TARRAGONA URBANA TORNAR A ACTIVITATS

El món de l'aigua. Visita a l'EDAR (Estació Depuradora d'Aigües Residuals)

Conèixer el procés de depuració de les aigües residuals per processos físics i la separació de les substàncies.

Manipular els estris de laboratori i fer l’anàlisi dels resultats.

Prendre consciència de la necessitat de minimitzar el contingut de residus a l’aigua.

Coneixement del medi social i cultural, coneixement del medi natural.
Ciències de la naturalesa, Ciències Socials.

Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Tarragona

Nivell educatiu: Cicle Superior d’Educació Primària, ESO i Bat.

Tipus: Treball de camp.

Es proposa la realització d’una experiència de laborator, una simulació, per reproduir el pretractament que es du a terme a l’EDAR. Així, els alumnes “fabriquen” l’aigua residual. L'objectiu és pretractar aquestes aigües residuals urbanes que “provenen” fonamentalment de l’ús domèstic, de petites indústries i de la pluja. En aquesta experiència sols intervenen processos de tipus físics, similars als emprats a l’EDAR de Tarragona, que ens permeten eliminar els sòlids gruixuts, les sorres i els greixos. Posteriorment, es fa una visita a les instal·lacions de l'Estació d'Aigües Residuals de Tarragona (EDAR), on els alumnes, faran observacions, autònomes i dirigides, sobre les instal·lacions.

Material: Guia didàctica per als mestres i quadern de treball per als alumnes. Material de laboratori: vas de precipitats, decantadors, filtradors, varetes, culleretes, terra, sorra, palets de les orelles, cel·lulosa, objectes de plàstic, llet, oli, etc.
Durada: Un o mig dia
Desplaçament: En autobusos.

Activitat organitzada en col·laboració amb l’Empresa Municipal d'Aigües de Tarragona.