TARRAGONA URBANA TORNAR A ACTIVITATS

Una casa de pagès del camp de Tarragona

Conèixer les característiques d'una casa de pagès al Camp de Tarragona, els elements que configuren una manera de viure i l'agricultura i la indústria rural.

Desenvolupar l’hàbit de l’observació i de l’anàlisi dels elements que s'estructuren en la casa.

Treballar els sentits i les sensacions.

Coneixement del medi natural. Coneixement del medi social i cultural.

Lloc on es realitza: A Vilallonga del Camp.

Nivell educatiu: Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària.

L’activitat pretén apropar els alumnes a la vida de pagès del Camp de Tarragona, posant al seu abast la possibilitat de veure el funcionament i de treballar amb els productes, les eines i els estris exposats a la casa. El treball s’organitza per racons: el carro on troben els estris del camp; la cooperativa on els alumnes fan de comerciants, aprenen a identificar les diferents classes de fruits secs i a esbrinar-ne el rendiment; el celler on aprenen a beure amb porró; la cuina; el rebost; la cambra, etc.
A la tarda poden observar el camp d’avellaners, veure el sistema de reg amb rajolí i fins i tot plegar avellanes o collir olives. El “Sisco”, un pagès retirat, els contestarà les preguntes que els alumnes li formulin sobre la seva feina.

Material: Quaderns de treball: treballs previs, de camp i posteriors.
Durada: Un o mig dia
Desplaçament: En autobusos.

A mig matí podran fer-se l’esmorzar amb pa, oli i sal o sucre. Cal fer tants grups com racons hi ha a la casa. L’activitat està organitzada en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilallonga del Camp.